וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשמים לעד ב"כוכב הצפון": כמה ילדות אנסת?

גלעד גרוסמן

10.10.2010 / 11:22

תחת אבטחה כבדה של עשרות שוטרים, מוסר עד המדינה בפרשת "כוכב הצפון" את עדותו בבית המשפט. העדות צפויה להפליל בכירים בעולם התחתון בהברחת 108 ק"ג קוקאין מפנמה לישראל

מערכת וואלה!

(צילום: יגור מזור, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

תחת אבטחה חסרת תקדים נפתחה הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה עדותו של עד המדינה בפרשת "כוכב הצפון". בכניסה לאולם בית המשפט הוצבו גלאי מתכות, ובאולם עצמו מוצבים עשרות שוטרים. האבטחה הכבדה גורמת לחוסר נוחות רב באולם, ועורכי דין הנוכחים במקום התלוננו כי קשה לנהל משפט באופן הזה. הנאשמים במשפט צעקו לעבר העד כי הוא מעליל עליהם עלילות שווא. "כמה ילדות אנסת, כמה ילדות פיתית לסמים?", הם צעקו.

במסגרת פרשת "כוכב הצפון", נתפס משלוח של 108 ק"ג קוקאין, אשר לפי החשד הוברח מפנמה לישראל על ידי רשת הברחת סמים חובקת עולם שפעלה במימון ארגוני הפשע. אחד מראשי הרשת, עבריין ידוע ומוכר מצפון הארץ, הפך לעד מדינה וסלל את הדרך לשורת מעצרים של בכירים בעולם התחתון. במהלך עדותו במשטרה טען העד כי זאב רוזנשטיין הוא שהזמין את חיסולם של שלושה עבריינים שנורו למוות בחוף השלדג בטבריה בשנת 2001.

יצליחו לקשור את רוזנשטיין לרצח?

רון מוסאי, בן 31, מתל אביב, דוד בן מרגי, בן 47, מטבריה ורפי ויצמן, בן 40 מבית שאן, נרצחו לעיני בנות זוגם. שני חשודים, שאחד מהם ביצע את הירי, נמלטו מהמקום. בעקבות עדותו החדשה של עד המדינה מקווים במשטרה כי תשע שנים לאחר הרצח המשולש, הם יצליחו לקשור את רוזנשטיין למעשים. רוזנשטיין מרצה 12 שנות מאסר בכלא בישראל בגין עבירות סמים.

עד המדינה חשף במהלך עדותו את חלק מהסיסמאות בהן השתמשו הנאשמים כדי לשוחח על עסקאות הסמים. בין השאר "כובע" היתה מילת קוד למישל בן סימון- סוחר סמים בינלאומי, שלטענת הפרקליטות עומד מאחורי כל הפרשה, "קרחת" היה שם קוד לגיא וברמן, אחד הנאשמים הבכירים בפרשה ומי שנחשב ליד ימינו של אמיר מולנר ו"איטלקים" היה הכינוי של משפחת הפשע קראג'ה. בנוסף המילה "רחוק" – ציינה את פנמה, "כדורגל" – את ברצלונה ו"פרחים" – את אמסטרדם.

עד מדינה קודם במשפט חשף בעדותו כי אוחיון התוודה בפניו שניסה לרצוח את "הבורר" אבי גליקרוב, לאחר שסירב לקבל את פסק הבוררות שנתן בסכסוך עם אחיו. העד סיפר כי בשלב זה, גיא וברמן, כיום מכנופיית מולנר ואז חייל של רוזנשטיין, ניצל את ההזדמנות ויצר קשר עם רוזנשטיין, ששילם ליהודה אוחיון ואייל שיטרית 100 אלף דולרים לביצוע הרצח המשולש.על פי עדותו, השניים חברו ליורם פיניאן על מנת שזה ישמש כנהג מילוט תמורת תשלום והוא הסכים. בליל הרצח המשולש בחוף השלדג, פיניאן חיכה ביער פורייה עם רכב המילוט להגעתם של אוחיון ושיטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully