וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות אסטרונאוט

א.ב. דן

10.10.2010 / 11:03

חשבתם פעם שאולי לכלב שלכם יש יעוד ואתם לא מספקים אותו? מדור 'חי שקלים', מוצא את הדרך לגרום לחיית המחמד להגשים את עצמה

לאחר שבשבועות האחרונים מצא מדור 'חי שקלים' עצות שונות – איך לצנן צ'ינצ'ילה, טיפים לזלילת ספרים לחתול ופינוקים אסטרולוגיים לכלבים וחתולים - החלטנו הפעם, אחת ולתמיד לבדוק האם לכל אחד מכלבי המחמד יש יעוד, ואם כן מה הוא? והאם, כפי שאנחנו מוותרים על הייעוד שלנו לא אחת (בשביל הפרנסה!) אנחנו גם פוסחים בדרך גם על הייעוד שלהם?

אז ללא הקדמות נוספות קבלו את "הסודות", טיפים למימוש העצמי של הכלבים שלכם, שהוענקו לנו על ידי נדב גלעד ו'הו?ד?י' אלחנני מחנות חיות המחמד Pets R Us.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוזרים לממש את יעודו של הכלב?/מערכת וואלה!, צילום מסך

נדב & הו?ד?י – מה הסוד?

"הגשמה עצמית זה הדבר שיפעיל את הכלב בצורה הכי חיובית, ויגרום לו להיות הכלב הכי מאושר, הכלב שמציית לכם הכי טוב, הכלב שעושה לכם הכי פחות בלגן, הכלב שהכי אוהב אתכם ואתם הכי יכולים לאהוב ויהיה לכם קל לאהוב."

טיפ מס' 1: להריץ האסקי סיבירי עם אופניים!

"הדוגמא הקלאסית להגשמה עצמית זה הגזעים הנורדיים. ההאסקי סיבירי, הסמויאד והאלסקי מלמוט הורבעו במשך אלפי שנים, אפילו יותר, במטרה אחת - לסחוב מזחלת. מן הסתם פה בארץ אנחנו לא יכולים להריץ את הכלבים שלנו במזחלות, מהסיבה הפשוטה שאין לנו מזחלות. אבל מה יש? יש לנו אופניים. למה לרוץ עם ההאסקי, כשאתם מובילים אותו באופניים, בכל העיר? בעשרים דקות של טיול שאני עושה עם האופניים שלי, אני מצליח לעשות את מה שהייתי עושה בטיול של שלוש שעות ברגל! הוא עייף והוא מאושר, כמו שבחיים לא ראית?? אותו."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כלב מזחלות. ShutterStock
כלב מזחלות? אז רוצו איתו עם האופניים!/ShutterStock

טיפ מס' 2: תנו לויימריינר לחפש את הארוחה...

"כל 'גזעי ציד', איתם הרבה יותר קל לנו כי מה מפעיל את הכלב שלך?? העובדה שהוא מריח את החיה או רואה את החיה. בקיצור, שהוא רואה את התנועה, הוא רץ לכיוון, הוא מרים, הוא מנער ואז הוא אוכל".

רגע, גזעי ציד אתה מתכוון ל...?

"בלדהאונד, ביגל, ווימרנר, ויסלה."

אז איך מדמים את הציד?

נדב: "עם צעצוע אוכל. צעצוע שיש בפנים ממתקים קטנים או אפילו האוכל היבש שלהם. במקום לתת להם ארוחות, לשים בתוך צעצוע את המנה היומית של האוכל שלהם ולהחביא את זה בבית, הכלב מתרוצץ הוא מחפש את הציד שלו וכשהוא מנער את הצעצוע יוצא מזה האוכל שלו. הוא גם צד, ולכן ממצה את עצמו, וגם שרף המון אנרגיה בזמן שאתה ישבת וראית טלוויזיה, בזמן שהיית בעבודה. בזמן שהסתכלת ונהנית??, הוא מיצה את עצמו. הוא מאושר וכיף לו!"

הו?ד?י: "בטיולים עצמם אפשר להשתמש גם בפאפי רול או בצעצוע גומי אחר. זה כדי לספק את היצר שלו תוך כדי הטיול וכדי שהוא לא ישתולל לך? אחר כך יותר מדי בבית, ויחזור רגוע ומאושר הביתה."

אילוסטרציה. ShutterStock
ביגל בחיפוש הציידי אחר האוכל/ShutterStock

טיפ אחרון להפעם: הפקינזים? כלבה עדינה ויפה!

"הפקינזים, כמו הרבה מן הגזעים הננסיים יותר, לא הורבעו בשביל להיות "כלב עבודה". אלא כלב שהייעוד שלו זה להעניק אהבה ולא להיות פעיל. הפקינז למשל קיבל את הצורה שלו מהאריה העתיק ואת הרגליים הקצרות שלו כדי שהוא לא יצליח לברוח או לשחק יותר מדי בתוך הטירה של הקיסרים הסיניים. הכלבים האלה הרבה יותר פשוטים. הם לא צריכים כלום. הם צריכים את האהבה שלכם. הם צריכים טיול של חמש דקות פעם בכמה שעות ביום. הם תמיד יהיו מאושרים ויאהבו אתכם. פשוט לדעת להציב להם גבולות- וזה החלק הקשה איתם...

סייע בהכנת הכתבה: אביב מזרחי

פטס אר אס נמצאת ברח' פלורנטין 43 בתל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully