וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: למה אבו מאזן רתח על אסד?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.10.2010 / 10:02

לפי דיווח בעיתון ערבי, יו"ר הרשות הפלסטינית התנצח עם נשיא סוריה בישיבה סגורה של הליגה הערבית בלוב. זאת לאחר שאסד אמר שאין זה מעניינה של הליגה להעניק אישורים לניהול מו"מ עם ישראל

במהלך הישיבה הסגורה שקיימה הליגה הערבית במהלך סוף השבוע בלוב, התנצחו ביניהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא סוריה בשאר אסד בעניין סמכותה של הליגה לאפשר לפלסטינים לשוב למגעים עם ישראל. כך גילה הבוקר (ראשון) דיפלומט בשיחה עם כתב העיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון. מקורות ערביים נוספים גילו, כי אבו מאזן התווכח גם עם ראשי מדינות נוספים, ביניהם שליט לוב מועמר קד'אפי ונשיא תימן עלי עבדאללה סאלח.

על פי הדיווח, אסד אמר כי אין זה מעניינה של "ועדת המעקב של הליגה הערבית בנושא יוזמת השלום הערבית" להעניק אישורים לנהל משא ומתן. בתגובה ענה אבו מאזן כי הסוגייה הפלסטינית היא ביסודה כלל-ערבית. "אם ועדת המעקב של הליגה לא תעסוק בנושא, הדבר יהיה בבחינת התנערות מהסוגיה הפלסטינית", הוסיף יו"ר הרשות הפלסטינית.

גורמים ערביים מסרו כי בנוסף לוויכוח בין יו"ר הרשות לנשיא סוריה, התעמת אבו מאזן עם שליט לוב מועמר קד'אפי. "בין קד'אפי לאבו מאזן היה ויכוח חריף בנוגע לעמדה כלפי ארגוני ההתנגדות", אמרו. "זאת לאחר שאבו מאזן מתח ביקורת קשה על חמאס והאשים אותו שהוא עושה שימוש באג'נדה אירנית ושטהרן מכשילה את ניסיונות הפיוס הפנים-פלסטינים".

לדברי הגורמים, הדברים עוררו תגובות נזעמות מצד מנהיגי מדינת ערב. "נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח אמר כי יש צורך להגיש סיוע ל'התנגדות' ואילו מועמר קד'אפי תהה 'איך הפלסטינים יכולים 'להתנגד' בזמן שיש להם קשרים עם ישראל?'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully