וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי ששכח: "מדינה יהודית בארץ ישראל"

דרור אידר

10.10.2010 / 7:52

חוק האזרחות החדש העלה את מיצי הקיבה בקרב אנשי שמאל רבים.

מהארסנל הוצאו כל קלישאות ה"גזענות", ה"פשיזם" וה"כהניזם" למיניהן. אמור לי מיהו הכהנא שלך ואומר לך היכן אתה ממוקם מבחינה פוליטית.

השיא שייך לפרשן הבכיר של "ידיעות אחרונות", נחום ברנע, שבטור נאצה קצר חשף את מה שהשמאל הישראלי חושב על רוב הציבור, הילידים הממוקמים מימין לו: "חוק גזעני", "אנטי?ציוני", "מנוול", "קריקטורה פשיסטית", "יציאה ממשפחת העמים וכניסה למשפחת כהנא", וזה עוד לפני שהישווה את החוק (כמעט) לחוקי נירנברג(!). זכותם של ברנע ו"ידיעות" לגדף את הקואליציה וראש הממשלה - אבל ראוי שהציבור יידע היכן זה ממקם אותם.

האם אנחנו דת או לאום?

שום דבר בדברי מותחי הביקורת לא התייחס לשאלה העקרונית - האם אנחנו דת או לאום? האם ישראל היא ביתו הלאומי של העם היהודי או לא? כנראה אנחנו מבינים אחרת מהי דמוקרטיה, מהי ציונות, מהי יהדות וגם מהי גזענות.

עד כמה שזכור, מגילת העצמאות פותחת במילים "בארץ ישראל קם העם היהודי". איך הם העזו, מה עם שאר המיעוטים? ועוד שם: "זכות זו הוכרה בהצהרת בלפור ואושרה במנדט מטעם חבר הלאומים, אשר נתן במיוחד תוקף בינלאומי לקשר ההיסטורי שבין העם היהודי לבין ארץ ישראל ולזכות העם היהודי להקים מחדש את ביתו הלאומי". באמת שזאת לא המצאה.

עוד כתב ברנע שליברמן מסמרטט את נתניהו, שמצא את ייעודו כסמרטוט. הנה הגדרה חדשה לסמרטוט: כל מי שמדבר על עקרונות לאומיים ויהודיים שאינם עולים בקנה אחד עם משנתו של השמאל.

ושוב, למי ששכח. במגילת העצמאות כתוב, שחור על גבי לבן: "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully