וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסת מקוונת: אזרחים יגישו שאילתות באינטרנט

10.10.2010 / 6:15

מעכשיו, אזרחי ישראל יוכלו להגיש שאילתות לשרים דרך פניה באתר האינטרנט של יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין. הנהלים החדשים קובעים עוד שלשרים יינתן פחות זמן להשיב לשאילתות של הח"כים

לידיעתכם: אזרחי ישראל יכולים להגיש שאילתות לשרים דרך פניה ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד). הפניה תוכל להיעשות באמצעות אתר האינטרנט של לוין, בלחיצה על קישור "השאילתה שלך בכנסת", והוא יגיש אותה לשרים על חשבון מכסת השאילתות הנתונות לו. במקביל, לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת מחר (שני), לוין שלח מכתב לשרים ולחברי הכנסת ובו מפורטים הנהלים החדשים של הגשת השאילתות.

בין היתר, הנהלים קובעים שלשרים יינתן פחות זמן כדי להשיב על שאילתות מטעם חברי כנסת: על פי הנהלים, בתוך שלושה שבועות השר יצטרך לתת תשובה על שאילתה רגילה (ח"כ יכול להגיש 30 שאילתות רגילות במושב) או ישירה (מוגבל ל- 80 שאילתות לח"כ במושב), ובתוך יומיים על שאילתות דחופות (ח"כ יכול להגיש ארבע שאילתות דחופות במושב).

בעבר, פעמים רבות חבר הכנסת שהגיש את השאילתה כלל לא טרח להופיע במליאת הכנסת בעת מתן התשובה על ידי השר. בשל כך, הנהלים החדשים מטילים גם סנקציה על חברי כנסת וקובעים כי במקרה שהח"כ לא יהיה במליאה בזמן מסירת התשובה, לא תימסר התשובה ואותו חבר כנסת לא יוכל להגיש שאילתה בנושא באותו המושב. עם זאת, הוא יהיה רשאי לבקש לדחות את מתן התשובה עד שעתיים לפני פתיחת הישיבה.

ויש גם דרישה מהשרים: שר שקיבל את השאילתה יהיה חייב לענות בעצמו או לבקש מסגנו (אם קיים אחד כזה) להשיב במקומו. ואולם ייאסר עליו לבקש משר אחר לייצג אותו במליאה, אלא אם חבר הכנסת שהגיש את השאילתה הסכים לכך או שיש נסיבות מיוחדות.

"השינוי המהפכני שהובלתי בתקנון הכנסת ישפר באופן מהותי את יכולת הפיקוח של הכנסת על עבודת הממשלה", קבע ח"כ לוין. "ההסדר החדש ישים סוף למצב הקיים שבו תשובות לשאילתות התעכבו במשך חודשים רבים, תוך שלעיתים קרובות חברי הכנסת לא נכחו במליאה לשם שמיעת התשובה מאחר שהיא הפכה לא רלוונטית עם חלוף הזמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully