וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: מבצע חילוץ הכורים יתחיל ביום רביעי

רון רייכמן

10.10.2010 / 2:41

ביום רביעי ייפתחו פעולות החילוץ הסופיות של 33 הכורים הלכודים במעבה האדמה בצ'ילה מזה חודשיים. הכורים יועברו אחד אחרי השני דרך תעלת מילוט באורך 625 מטרים באמצעות קפסולה מיוחדת

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי למעלה מחודשיים שבהם לא ראו אור יום – ביום רביעי ייפתחו פעולות החילוץ הסופיות שאמורות להביא להעלאתם של 33 הכורים הלכודים במעבה האדמה בצ'ילה. שעות לאחר שהכוחות סיימו לחפור את התעלה בת 625 המטרים - דרכה יועברו הכורים אחד-אחד אל האוויר הפתוח - הודיע שר הכרייה הצ'יליאני לורנס גולבורן כי על פי התכנון, החילוץ הסופי יחל כבר ביום רביעי.

לדברי גולבורן, תוך יום-יומיים יסיימו הכוחות ליצוק לחלקה העליון של תעלת המילוט עיבוי עופרת. השר גולבורן הסביר כי יציקת העופרת נועדה לחזק את התעלה כדי למנוע קריסה פנימית. לדבריו, אין צורך לחזק את כל התעלה, מאחר שחלקה התחתון עשוי מסלע חשוף ויציב. השר ציין כי לאחר מכן ייעשו מספר בדיקות מקדימות בטרם ביצוע החילוץ.

מדובר באחד מניסיונות החילוץ המסובכים ביותר בהיסטוריית הכרייה: הכורים יוצאו אחד אחרי השני בקפסולות מיוחדות ברוחב כתפיהם, אשר יעברו לאורך התעלה. התקנת הקפסולות תיקח 48 שעות נוספות, הסביר השר גולבורן. הקפסולה הצרה והארוכה נבנתה בידי חיל הים של צ'ילה. היא מצוידת במערכת תקשורת שמאפשרת לכורים לשמור על קשר עם המחלצים מעל פני הקרקע, ועם חמצן המספיק ל-90 דקות. משקלה 420 קילוגרמים והיא יכולה לשאת אדם בגובה של עד 1.90 מטר.

החילוץ ייעשה אך ורק לאחר שרופא שיועבר למתחם הלכוד יבדוק את מצבם הבריאותי של הכורים. "עד כה, הכל התנהל כשורה", הוסיף השר גולבורן. עם זאת, הוא ציין כי המבצע השאפתני "אינו נטול סיכונים". בנוגע למצבם המנטלי של הכורים אמר השר כי הם "רגועים ונרגשים". הכורים נמצאים 700 מטרים מתחת לאדמה מאז תחילת אוגוסט.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'ילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully