וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אלישיב: הקפאה נוספת תביא שואה שנייה

מוטי לוי

10.10.2010 / 0:14

הרב יוסף אלישיב, ממנהיגי הציבור החרדי, התבטא בחריפות נגד האפשרות למסור שטחים או לבצע הקפאה נוספת בהתנחלויות. אזכור השואה נעשה במסגרת הניסיון לשכנע רבנים לחתום על עצומה נגד החלטה על הקפאה נוספת

חרדים לגורל ישראל? נמשכת ההתעוררות הפוליטית בציבור החרדי סביב המשא ומתן המדיני. הרב יוסף שלום אלישיב, ממנהיגי הציבור החרדי, אמר בימים האחרונים לאחד ממקורביו כי מסירת שטחים או החלטת ממשלה על הקפאה נוספת עלולים להוביל לשואה שנייה - כך אישר אתמול (שבת) יצחק פרידמן, יו"ר ארגון "חרדים למען יהודה ושומרון - חלמי"ש".

הדברים נאמרו במסגרת סבב של פגישות שעורכים בשבועות האחרונים אנשי הארגון עם רבנים בכירים במטרה לשכנע אותם לחתום על עצומה נגד החלטת ממשלה על הקפאה נוספת ונגד מסירת שטחים. במקביל עמלים חברי הארגון על בנייתו של גוף ציבורי חרדי שיוביל את המאבק החרדי בעניין.

בחלמי"ש מזכירים גם את שמו של הרב שמואל אוירבך, אף הוא מהמנהיגים הבולטים של הציבור החרדי, כמי שהתבטא בפניהם נגד הקפאה נוספת ומסירת שטחים. יצוין כי מדובר בתפנית מעניינת, שכן הרבנים אלישיב ואוירבך משתייכים לציבור הליטאי, המיוצג בכנסת על ידי מפלגת "יהדות התורה", שנציגיה נחשבים כאלה הנוטים שמאלה יותר בקרב הציבור החרדי.

הרב שמחה קוק, רבה של העיר רחובות, אמר לוואלה! חדשות ערב תום ההקפאה, בהתבטאות ראשונה מסוגה מצדו, ש"מדובר בעניין מצער ביותר עבור כל עם ישראל. יחד עם כולם, אני מקווה שההקפאה תפוג בזמן. זה לא בסדר שהערבים בונים בכל מקום, גם בירושלים, ורק לנו אסור לבנות". הרב קוק נחשב אף הוא לאחד הרבנים הבכירים בציבור הליטאי, ולאחד ממקורביו של הרב אלישיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully