וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מתכונן לאחמדינג'ד: "אורח של כל לבנון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.10.2010 / 17:34

מזכ"ל חיזבאללה נאם לקראת ביקורו הצפוי השבוע של נשיא אירן בלבנון ושיבח אותו על מדיניותו: "הוא סייע רבות לארגוני ההתנגדות בסכומי כסף גדולים מאד, ובעיקר במלחמת לבנון השנייה"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בירך היום (שבת) את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לקראת ביקורו הצפוי השבוע ללבנון. "נשיא אירן מגיע ללבנון כנשיא וכנציג של המהפכה האיסלמית", אמר. "מאז ניצחונה של המהפכה האיסלמית, אירן הביעה עמדה ברורה בעמידתה לצד העמים הערבים בהתנגדותם לישראל. אנחנו אומרים היום 'תודה' לעם האירני ולחמינאי (המנהיג הרוחני של אירן – נ.י)".

בנאום לציון סיום מבצע שתילת מיליוני עצים בלבנון המשיך נסראללה ושיבח את אחמדינג'ד באמרו כי בתקופת כהונתו כנשיא אירן, הוא סייע רבות לארגוני ההתנגדות בסכומי כסף גדולים מאד, "ובעיקר במלחמת לבנון השנייה". לדברי נסראללה, בכל פעם שלבנון נלחמה בישראל, אירן סייעה לה באופן מיידי בתשלום כסף מזומן, אפילו לאחר המלחמה. בין היתר, הכסף שימש לשיפוץ בתים שנפגעו ולרכישת בתים חדשים.

לדבריו, אחמדינג'ד הוא אורח של כל לבנון והוא קיבל הזמנה אישית מנשיא לבנון מישל סלימאן. "עלינו לערוך לו קבלת פנים יפה", אמר.

בלבנון נערכים לביקור רם הדרג, שצפוי להתקיים ב-13-14 באוקטובר. במהלכו ייפגש אחמדינג'ד עם מקבילו מישל סלימאן, עם ראש הממשלה סעד חרירי, ועם יו"ר הפרלמנט נביה ברי. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי אחמדינג'ד אף ישתתף עם מזכ"ל חיזבאללה שייח' חסן נסראללה בעצרת עממית ברובע הדאחייה שבביירות. בין היתר צפוי אחמדינג'ד להגיע לגבול ישראל-לבנון, לבקר במקומות שבהם התקיימה לחימה בין צה"ל לחיזבאללה ולהשקיף על הגבול עם ישראל. יהיה זה ביקורו הראשון של הנשיא האירני בלבנון, מאז שמונה לתפקידו ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully