וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן יבקש הכרה אמריקאית במדינה פלסטינית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.10.2010 / 9:16

בעקבות החלטת הליגה הערבית לעל תמיכתה בהחלטת הרשות שלא לחדש המו"מ עם ישראל ללא הקפאת הבנייה בהתנחלויות בוחנים בליגה פתרונות חלופיים. בין החלופות: בקשה מארה"ב או מהאו"ם להכיר במדינה פלסטינית ברחבי הגדה

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציג במהלך פגישת שרי החוץ של הליגה הערבית אתמול בלוב מספר חלופות להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בהסכם, אם ייכשלו המגעים עם ישראל. בין החלופות: להשיג מהממשל האמריקאי הכרה במדינה פלסטינית בקווי 67', לפנות למועצת הביטחון לשם אותה מטרה, או לפנות לעצרת הכללית של האו"ם בבקשה שתפרוש חסות בינלאומית על השטחים הפלסטינים.

גורם בכיר שהשתתף אמש בכינוס בלוב, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית עוד כי במהלך הפגישה אמר אבו מאזן כי אין שום תועלת להמשיך ולקיים את הרשות הפלסטינית אם המאמצים להקמת מדינה פלסטינית עצמאית ייכשלו שוב. בנוסף תהה אבו מאזן, כך על פי הגורם הבכיר, "מה הסיבה לקיים את הרשות אם כל החלופות הללו גם כן ייכשלו". בכך רמז כי יפרק את הרשות הפלסטינית אם כל המאמצים להקמת מדינה פלסטינית ייכשלו.

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, אישר בשיחה עם העיתון "א-שרק אל-אווסט" כי מבין החלופות לכישלון המשא ומתן עם ישראל, בוחנת הרשות אפשרות לפנות לארה"ב בבקשה שתכיר במדינה פלסטינית בתחומי קווי 67'. "אבו מאזן הציג חלופות היסטוריות במהלך הישיבה, ועכשיו הן נבחנות על ידינו", הוסיף.

אמש הודיעה הליגה הערבית כי היא תומכת בהחלטת הרשות הפלסטינית להפסיק את המשא ומתן עם ישראל. זאת בעקבות אי חידוש הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ועידת שרי החוץ של הליגה הערבית הטילה על ישראל את האחריות להפסקת המשא ומתן והביעה תקווה שארצות הברית תמשיך ללחוץ על ישראל על מנת שתחדש את הקפאת הבנייה.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully