וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תייבא 2000 טון עגבניות להורדת מחיריהן

רמי שני

8.10.2010 / 10:17

משרד החקלאות יפעל לביטול המכס על עגבניות ותסייע לייבא 2000 טונות מהתוצרת. המטרה: להוריד את מחירי העגבניות לצרכנים, שהאפילו בגלל הקיץ החם

ישראל תייבא בתקופה הקרובה 2000 טונות של עגבניות, על מנת להתגבר על המחסור בשוק ולמנוע את מכירת המלאי הקיים במחירים הגבוהים ממכירם הרגיל. כך על פי תוכנית שגובשה במשרד החקלאות. שר החקלאות שלום שמחון הנחה את אנשי משרדו לפעול, יחד עם רשות המיסים, לביטול לאלתר של המכס על עגבניות. זאת, על מנת שניתן יהיה לייבא כמות גדולה מהתוצרת בתוך זמן קצר.

שר החקלאות גיבש תוכנית חירום שנועדה לסייע לחקלאים שייבחרו בכך להסב חלק מהשטחים שבבעלותם לגידול עגבניות. "יש באפשרותנו לספק לאותם חקלאים מים ועובדים כדי להקל על המעבר ולהקטין את המחסור בשוק", אמר השר. "אנחנו צופים שניתן יהיה להתגבר על המחסור תוך שלשוה שבועות", הוסיף.

מחירי העגבניות האמירו בתקופה האחרונה. קילו עגבניות נמכר בחלק מרשתות השיווק והמרכולים ב 9.5 עד 13 שקלים לקילוגרם. המחסור בתוצרת נוצר כתוצאה מהקיץ החם באופן קיצוני, שגרם לנזקים גדולים לעגבניות ולפערים באספקתם הסדירה. הדבר גרם לצמצום המלאים בשווקים ולעליית מחירים בלתי מרוסנת של העגבניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully