וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: לחקור "שלום עכשיו" על ריגול

פנחס וולף

8.10.2010 / 6:00

במועצה האזורית שומרון התגאו כי "תפסו על חם" חברה ב"שלום עכשיו" כשהיא מתדרכת את המזכיר המדיני של הקונסוליה האמריקאית לגבי ההתנחלויות וטוענים: "זהו מגע עם סוכן זר". שלום עכשיו: "גם מועצת יש"ע נפגשה הדיפלומט מספר פעמים"

"נתפסו על חם": מנהל יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, דוד עברי, טוען כי "תפס על חם" השבוע, ליד ההתנחלות רבבה, את מנהלת פרויקט המעקב אחר ההתנחלויות בארגון "שלום עכשיו", חגית עופרן, מעניקה הסברים למזכיר המדיני של הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים, ג'ונתן קולן. לטענת עברי, קולן צילם את בתי הישוב בשעה שעופרן הדריכה אותו על הנעשה. לדבריו, בשלב זה הוא ניגש לשניים שהגיבו במבוכה ומיהרו להיכנס לרכבם.

בימין טענו אמש כי האירוע מפריך את דברי "שלום עכשיו" כי המעקב אחר ההתנחלויות הוא לא הלשנה אלא העברת מידע לציבור. ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אף פנה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הארגון בחשד לריגול, למגע עם סוכן זר ולעבירה על חוק הגנת הפרטיות.

לדברי מסיקה, "'שלום עכשיו' הוא ארגון שמאל קיצוני הפוגע בצורה חמורה וקשה במדינת ישראל. חלק מאנשי 'שלום עכשיו' פועלים כשטינקרים בזויים בתשלום. מדובר במעשה שלא יעשה, שחוצה את כל הקווים האדומים שלנו כעם וכמדינה. קשה להימנע מהרהורים נוגים ומזיכרונות מהעבר על יהודים בדורות עברו שהלשינו על אחיהם לגויים. לתומי חשבתי שלארגוני השמאל הקיצוני במדינת ישראל יש גבולות כל שהם, אפילו בדרכם להבאשת ריחה של מדינת ישראל בעולם. כנראה שהתבדיתי. מסתבר שלארגוני השמאל הקיצוני אין שום קו אדום".

במכתב שכתב לויינשטיין, הוסיף מסיקה כי "חלק מאותם ארגונים נסמכים על מימון של מיליוני דולרים ממדינות זרות, מדינות אשר חלקן עוינות את מדינת ישראל ברמה המדינית והפוליטית. עולה החשד שלכאורה ארגונים אלו מופעלים למעשה על ידי מדינות זרות אלו על מנת לפגוע באושיות המדינה".

שלום עכשיו: "למסיקה יש עולם ערכים מעוות"

בתגובה לדברים, אמר מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב: אופנהיימר כי, "מועצת יש"ע נפגשה עם אותו דיפלומט מספר פעמים והיא עושה סיורים לדיפלומטים וגורמים זרים. מה שמותר למועצת יש"ע, מותר לכל ארגון אחר. הם צריכים לשמוח שאפשר להראות לעולם גם פנים אחרות של ישראל מלבד ההתנחלויות. אם הם מארגנים סיורים ופגישות, אנחנו צריכים להמתין בצד ולא לעשות דבר? בחברה פלורליסטית זכותו של כל אחד לעשות זאת".

בנוגע לטענת אנשי ימין כי המעשה בגדר הלשנה, אמר אופנהיימר: "אין מידע שהדיפלומט קיבל שלא מופיע באתר האינטרנט שלנו". מזכ"ל שלום עכשיו התייחס גם לדרישה של מסיקה לפתוח בחקירה פלילית נגד הארגון, ואמר כי "מסיקה הוא בנאדם שאין לו מושג מה זו דמוקרטיה. יש לו עולם ערכים מעוות, וזה מה שמניע אותו בפעולה המביכה והפאתטית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully