וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כינוס הליגה הערבית: לחצים להמשך המו"מ

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.10.2010 / 0:35

לקראת כינוסה הצפוי של ועדת המעקב של הליגה הערבית לדיון בהמשך המשא ומתן בין ישראל לרשות, מפעילה ארצות הברית לחצים על המעורבים על מנת שתתקבל החלטה שתאפשר את המשך השיחות. דובר הבית הלבן: "מאמינים שניתן להמשיך למרות האכזבה מהחלטת ישראל"

ועדת המעקב של הליגה הערבית צפויה להתכנס היום (שישי) כדי לדון בהמשך המשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית על רקע הפשרת הבנייה בהתנחלויות, ובארצות הברית מפעילים לחצים של הרגע האחרון על מנת להגיע להחלטה ערבית שתאפשר את המשך המשא ומתן.

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר בתדרוך עיתונאים אמש כי הממשל האמריקאי עושה מאמצים כדי למנוע את פיצוץ המו"מ בין ישראל והרשות הפלסטינית, לקראת הודעת שרי הליגה הערבית לגבי עתידו. לדבריו, "למרות האכזבה מהחלטת ישראל שלא להאריך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, אנו מאמינים שניתן להמשיך עם השיחות, ואנו מקווים שכך יהיה".

גיבס ציין כי השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל מקיים מגעים עם גורמים שונים כדי להביא להמשך השיחות. הוא הוסיף כי "הצדדים הביעו את רצינות כוונותיהם עם השקת השיחות בוושינגטון ולאורך המגעים. רצינות זו היתה פרודוקטיבית להשגת השלום לו ייחלו דורות". הוא ציין עוד כי "הן מזכירת המדינה קלינטון והן השליח המיוחד למזרח התיכון מיטשל עובדים במקביל עם הצדדים, במטרה לקרב אותם להשגת הסכם שלום".

בתוך כך, שוחח אמש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם קלינטון. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית הבהיר כי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות באופן מלא כדי לתת למשא ומתן הישיר הזדמנות נוספת המחייבת את הצלחתו.

חבר צוות המו"מ הפלסטיני נביל שעת' אמר אמש לעיתון התימני "א-ת'וורה" כי ההנהגה הפלסטינית תשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל, אם זו תקפיא את הבנייה בהתנחלויות לשלושה חודשים נוספים. "רעיון שלושת החודשים הוא רעיון אמריקאי ולא פלסטיני", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully