וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנראה שגם ללבנונים הוא עלה על העצבים

ניר יהב

7.10.2010 / 21:10

לקראת ביקורו של הנשיא האירני במדינה ניתלו כרזות בגנותו בעיר הלבנונית טריפולי. מתחת לתמונה הופיע הכיתוב: "שלטון האייתוללות אינו רצוי בלבנון"

לקראת ביקורו המתוכנן של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בלבנון בשבוע הבא, נתלו בעיר טריפולי כרזות בגנות המנהיג האירני. מתחת לכרזות נכתב "שלטון האייתוללות אינו רצוי בלבנון". טריפולי נחשבת כעיר עם רוב סוני, שבניגוד לחיזבאללה השיעי מתנגד למדיניות אירן ובעלי בריתה.

כרזות נגד נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בלבנון. AP
לא בטוח שהוא יתקבל שם בפרחים. הכרזה בגנות אחמדינג'ד בעיר טריפולי/AP

בלבנון נערכים לביקור רם הדרג, והבוקר ציינו מקורות מדיניים בארץ הארזים שבניגוד למספר פרסומים לאחרונה, אחמדינג'ד לא מתכוון להשליך אבן לעבר השטח הישראלי במהלך סיורו בדרום לבנון. העיתון הלבנוני "א-ליווא" ציטט את הגורמים כאומרים ש"האירנים הבהירו כי הם מחויבים לכללי הפרוטוקול הלבנונים.

ביקור בשער פאטמה והשלכת אבן לעבר ישראל הם בבחינת הפרה של הפרוטוקול, שכן הם מתבצעים בדרג העממי ולא בדרגים הרשמיים", הסבירו. המקורות מסרו כי האירנים הבטיחו "שלא להביך" את לבנון במהלך הביקור.

ביקורו של אחמדינג'ד צפוי להתקיים ב-13-14 באוקטובר. במהלכו הוא ייפגש עם מקבילו מישל סלימאן, עם ראש הממשלה סעד חרירי, ועם יו"ר הפרלמנט נביה ברי. הערב דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי אחמדינג'ד אף ישתתף עם מזכ"ל חיזבאללה שייח' חסן נסראללה בעצרת עממית ברובע הדאחייה שבביירות. בין היתר צפוי אחמדינג'ד להגיע לגבול ישראל-לבנון, לבקר במקומות שבהם התקיימה לחימה בין צה"ל לחיזבאללה ולהשקיף על הגבול עם ישראל. יהיה זה ביקורו הראשון של הנשיא האירני בלבנון, מאז שמונה לתפקידו ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully