וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "חמאס סיכל ניסיון לאתר את שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2010 / 18:30

לפי הדיווח בעיתון המצרי "אל אהראם", גורמים בחמאס טוענים כי הארגון הצליח לסכל באחרונה ניסיון של ישראל לאתר את מקום הימצאו של החייל החטוף. בדיווח נמסר כי חמאס חשף פלסטיני המתגורר במרכז הרצועה, שניסה להתקרב למחזיקים בשליט. עוד נטען כי הסוכן נמלט באמצעות טנק

האם ישראל ממשיכה לנסות ולשחרר את גלעד שליט באמצעים צבאיים? גורמים בחמאס חשפו היום (חמישי) בשיחה עם העיתון המצרי "אל-אהראם" כי ארגונם סיכל באחרונה ניסיון ישראל לאתר את מקום הימצאו של החייל החטוף גלעד שליט ברצועת עזה. על פי הדיווח, חמאס חשף סוכן פלסטיני תושב מרכז הרצועה, שהופעל על ידי אנשי ביטחון ישראלים ושהתקרב למפקדי הזרוע הצבאית של חמאס שמחזיקים בשליט.

עוד דווח כי הסוכן העזתי רקם מערכת יחסים עם אנשי הזרוע הצבאית של חמאס – גדודי עז א-דין אל-קסאם, רכש את אמונם והעביר להם במשך שלוש שנים מכשירי קשר שבהם הושתלו מכשירי ציתות. הכל במטרה לאתר את מיקומו של שליט ברצועה. על פי הגורמים בחמאס, אותו סוכן הצליח ליצור "יחסים מצוינים" עם המפקדים הבכירים ביותר בזרוע הצבאית עד שאחד מהם חשד בו והצליח להביא לחשיפתו.

לאחר שבכירי הזרוע הצבאית של חמאס החלו לחשוד כי משהו אינו כשורה, הם הצליחו, על פי העיתון, לאתר את מכשירי הקשר. הם נפטרו מהמכשירים וניסו למצוא את הסוכן שריגל למען ישראל. לטענת הגורמים, הסוכן הצליח להימלט לגדר המערכת, שם אספו אותו חיילים ישראלים בטנק, בטרם הצליח חמאס לשים עליו את ידו. בשיחה עם וואלה! חדשות סירב אביו של החייל החטוף, נעם שליט, להתייחס לנושא.

"התקדמות חיובית במגעים"

לפני כשבוע אמרו מקורות מצריים בכירים המקורבים למשא ומתן בין ישראל לחמאס כי "באחרונה חלה התקדמות חיובית במגעים לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט". המקורות סיפרו לאתר החדשות הפלסטיני "קודס-נט" כי "במגעים החשאיים שמנהלים הצדדים הושגה התקדמות מהותית בנוגע לחלק מהסוגיות העומדות ותלויות, בעיקר בנושא שמות האסירים שדורש חמאס לשחררם ללא תנאי", מסרו.

המקורות העריכו עוד כי ישראל גילתה גמישות בנושא שמות האסירים הפלסטינים המיועדים לשחרור במסגרת העסקה ועדכנה את המתווך הגרמני שהיא מוכנה להגיע לעסקה "וזאת לאור הלחץ הציבורי והפוליטי המופעל על ממשלת נתניהו". לדברי המקורות, ישראל היא זו שהכשילה עד כה את המגעים לגיבוש עסקה וטענה כי "מסיבות פוליטיות" היא "נוקטת סחבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully