וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברבנות הראשית סביב "פרשת הנקניקיות"

מוטי לוי

7.10.2010 / 18:14

הרב הראשי הספרדי שלמה עמאר אמר כי מותר למכור את שרוולי הנקניקיות וכי הרב אליהו שטען כי הם עשויים מעור חזיר "לא צריך לפסוק הלכות כדי לעשות לו שם". מנגד טען הרב אליהו כי גדולי הפוסקים סבורים אחרת

הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר, תקף היום (חמישי) את רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, שטען בדרשה בתחילת השבוע כי שרוולי הנקניקיות שנמכרות בחנויות על ידי מספר חברות, עשויים במרבית המקרים מעורות של חזירים וטריפות.

"זה מותר לכל הדעות...", אמר הרב עמאר בראיון לרדיו החרדי "קול ברמה". "לא צריך לפסוק הלכות כדי לעשות לו שם... התורה צריכה אמת. מה שלא אמת - זה לא תורה... צריכים ללמוד תורה ולהיות נכנעים לתורה". הרב עמאר אף פסק בעבר כי העורות המשמשים להכנת שרוולי הנקניקיות עוברים הליך כימי המכשיר אותם לשימוש גם אם מקורם בנבלות או טריפות.

הרב אליהו, המכהן גם כחבר בוועדת הכשרות של הרבנות הראשית, הגיב היום לדברים ואמר לוואלה! חדשות כי "גדולי הפוסקים סברו שאי אפשר להפוך בשר טרף לכשר באמצעים כימיים. הרב עמאר מודה שמדובר בנבלות, ואין שום הבדל בין נבלות לחזירים, שפנים, נחשים ועכברים".

"הרב עמאר נכח באסיפה"

אתמול אמר הרב אליהו כי ועדת הכשרות בה הוא מכהן החליטה בעבר פה אחד לאסור שרוולי נקניקיות העשויים מטריפות וכי הרב עמאר אף היה נוכח באותה האספה. למרות זאת, סיפר אליהו, אחד הפקידים במחלקת הכשרות, שאמורה להיות כפופה לוועדה בה הוא חבר, אישר את ייבוא השרוולים מחו"ל. בעקבות כך העריכו אתמול גורמים המקורבים לוועדה כי האישור ניתן לאחר לחצים, אך היום התברר, כאמור, כי הדברים נעשו באישור הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר.

גורמים ברבנות הראשית סיפרו לוואלה! חדשות כי הסמכות להחליט על ייבוא מוצרים או על איסורם נמצאת אך ורק בידי ועדת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל. אותם גורמים העלו תמיהות רבות סביב התנהלותו של הרב עמאר, שבהתערבותו עוקף בעצם את הוועדה המוסמכת לכך.

על רקע פרסום הדברים הוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 200 מיליון שקלים, בטענה ששרוולי הנקניקיות שנמכרות בחנויות, עשויים במרבית המקרים מעורות של חזירים ושאר מיני טריפות, ובכך למעשה גורמים לשומרי כשרות ולמוסלמים לאכול טריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully