וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת זרה: מגרשים אותי בגלל ביורוקרטיה

בעוז ווליניץ

7.10.2010 / 15:51

עובדת זרה מהפיליפינים טוענת כי היא ובתה בת ה-4 מועמדות לגירוש בשל טעות של משרד הפנים, שמסר להן כי לא יוכלו לקבל מעמד קבע ללא דרכון. תגובת המשרד: הפרסומים שלנו בנושא היו ברורים

מוקד הסיוע לעובדים זרים והמרכז לפלורליזם יהודי עתרו אתמול (רביעי) לבית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב בבקשה להסדיר את מעמדן של הילדה בליסי ג'יין אוגנדה בת ה-4 ואמה אוליביה מהפיליפינים, על אף שעבר המועד הנקוב להגשת בקשת הסדרת מעמדן בישראל.

לטענת אוליביה, כל חטאה היה שלא ידעה שמותר לה להגיש בקשה להסדרת מעמד גם אם הדרכון שלה חסר. בנוסף טוענת אוליביה כי הטעו אותה במשרד הפנים ברמת גן.

דרכונה של אוליביה אבד לפני מספר שנים. לטענת מוקד הסיוע, האם לא ידעה כי היא יכולה לפנות להסדרת מעמדן בישראל גם ללא המסמכים הנדרשים. אוליביה פחדה שאם תגיש את הבקשה ללא דרכונה, בקשתה תידחה על הסף והיא לא תוכל להסדיר את מעמדן בשל כך.

"רוצה שבתי תישאר פה"

בתחילת אוגוסט 2010, בעקבות פרסומים באמצעי התקשורת על החלטת הממשלה, מיהרה אוליביה להסדיר את מעמדה ומעמד בתה בישראל אך לדבריה, נאמר לה כי עליה להוציא דרכון ורק אחר כך לפנות ללשכת האוכלוסין בתל אביב להגשת הבקשה. על מנת להנפיק לה ולביתה דרכון חדש, דרשה השגרירות הפיליפינית מהאם מסמכים ואישורים שונים כגון תעודת לידה שלה. המסמכים השונים הגיעו לישראל מהפיליפינים בסוף השבוע שעבר, ואז פנתה האם לשגרירות להנפקת הדרכונים שהונפקו לפני כחודש.

לדברי אוליביה, היא איננה מפחדת מפני גירוש אפשרי. את הכוח להתמודד היא שואבת מבתה הקטנה והאמיצה. "ג'יין אומרת לי כל הזמן שיהיה בסדר ומחזקת אותי. היא אומרת לי שלא משנה מה יקרה, אנחנו נסתדר. אז היום בבוקר שלחתי אותה לבית הספר, ממש כמו בשאר הימים. אני רוצה שג'יין תישאר פה ותהיה אזרחית ישראלית טובה. היא לא יודעת את השפה בפיליפינים וכל חבריה ישראלים".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "מיד עם קבלת החלטת הממשלה הוציאה רשות האוכלוסין וההגירה פרסומים מפורטים וברורים בהיקף נרחב, הן באמצעי התקשורת והן במודעות בעיתונות בשפות שונות. זאת, מעבר לעובדה שהנושא דובר רבות בכל מקום אפשרי. מעבר לעובדות אלה, אין בכוונתנו להרחיב אלא במסגרת הדיונים המשפטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully