וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: בי"ח בנהריה מתנכל לחושפת אי-סדרים

קובי מנדל

7.10.2010 / 15:56

עופרה שוורץ, בכירה בבית החולים הממשלתי בנהריה תובעת את הנהלת המוסד בטענה שמתנכלים לה לאחר שחשפה אי-סדרים במקום ו"הוציאה את הכביסה המלוכלכת החוצה"

סגנית מנהלת הסיעוד בבית החולים הממשלתי בנהריה, עופרה שוורץ, בת 57, הגישה תביעה נגד מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום ומנהלת הסיעוד בבית החולים, רונית קלמן. בכתב התביעה שהוגש לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, מאשימה שוורץ את השניים בהתנכלויות מכוונות נגדה בניסיון לגרום לה לעזוב את בית החולים לאחר 36 שנות עבודה.

לטענת שוורץ היא חשפה שורה של אי סדרים בבית החולים בפני נציבות שירות המדינה, שהחל בעקבות כך בבדיקת הטענות. בכך, צויין בכתב התביעה, "העזה להוציא את הכביסה המלוכלכת מחוץ לבית החולים". שוורץ קיבלה בשנת 2001 את פרס מנכ"ל משרד הבריאות על עבודתה - היחידה בבית החולים אשר זכתה בו מעולם.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד רונית הופרט, דורשת שוורץ פיצוי מבית החולים בסך 400,000 שקלים וכן הוצאת צו מניעה על פי חוק הגנה על עובדים. השופט נוהאד חסן מבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נענה לבקשה והוציא את צו המניעה המבוקש, שיהיה בתוקף עד ל- 14 באוקטובר השנה, מועד בו יתקיים דיון במעמד הצדדים.

מינו סגנית חדשה ומעמדה נפגע

באוקטובר 2009 הוחלט למנות סגנית נוספת למנהלת הסיעוד והתפקיד אויש מיד. בכתב התביעה צויין כי התובעת לא שותפה בהחלטה למרות שעל פי הגדרת תפקידה היה על הנהלת בית החולים לשתפה בקבלת החלטה זו. שוורץ סברה שאין הצדקה כלכלית ומעשית ליצירת משרה של סגנית נוספת. בנוסף התנגדה לאופן המינוי שהצריך, לטענתה, מכרז.

לדברי שוורץ כתוצאה מהמינוי מעמדה ותפקידה נפגע קשות. בפועל, נלקחו ממנה סמכויות והועברו לסגנית החדשה עד אשר ברבות הזמן נותרה ללא תעסוקה. במקביל, כך טוענת שוורץ, החלה מנהלת הסיעוד "לתפור לה תיק" ולהעלות כלפיה האשמות סרק. שוורץ העבירה במכתב מסודר את טענותיה לנציבות שירות המדינה, ובישיבה שהתקיימה בבית החולים ב- 12 בנובמבר 2009, כאשר נדרש ד"ר ברהום לענות על שאלות הנציבות, הוא נדהם לגלות שכל נושא מינוי הסגנית השנייה "יצא ממסדרונות בית החולים לנציבות".

מיד לאחר מכן, זימן ד"ר ברהום את שוורץ לשיחה, בה אמר לה כי פגעה בכבודו וכי שוב אינו רוחש לה אמון ולא יוכל לעבוד אתה יותר. מכאן ואילך החל המסע הגדול של ההתנכלות וההתעללות בשוורץ, כשהמטרה הסופית היא לגרום לה לעזוב. שוורץ אומרת כי נושלה מתחום הסיעוד ומודרה לחלוטין, ובמקביל המשיכו בבית החולים להתנכל לה.

מנהל בית החולים בנהריה ד"ר מסעד ברהום אמר לוואלה! חדשות: "תפנה לנציבות שרות המדינה, אני לא מדבר". מנציבות שרות המדינה נמסר כי מזה כחודשיים מתנהלת חקירה בבית החולים מטעם הנציבות, בשל חשד לאי סדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully