וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בלוד: "לא מוכן למערב פרוע במרכז"

איילה חננאל

7.10.2010 / 11:01

לאחר ישיבה מיוחדת שנערכה בעיר בעקבות שני מעשי הרצח השבוע, אמר רה"מ כי ממשלתו לא תפקיר את תושבי לוד לגורמי הפשע. "נאשר תוכניות שיהפכו את העיר למושכת למגורים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יגור מזור. עורך: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר הבוקר (חמישי) בלוד יחד עם שר הפנים אלי ישי והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בעקבות מקרי הרצח שאירעו השבוע בעיר. נתניהו אמר במהלך הביקור כי "הממשלה מחויבת לתושבי לוד שהינה עיר מרכזית, ואנחנו לא יכולים לעמוד מהצד ולתת לה להידרדר".

נתניהו אמר עוד כי "בימים הקרובים נכנס ישיבת ממשלה במטרה לאשר תכניות שיהפכו את העיר הזאת למושכת למגורים". הוא הוסיף: "אני לא מוכן שבלב הארץ יהיה מערב פרוע והתפרעות של פשע, אנחנו מחויבים למנוע את התופעה הזאת ונפעיל את כל האמצעים לשם כך. לוד הינה העיר הראשונה בה תפעיל הממשלה תכנית חדשה לשיקום ערים. שר הפנים אלי ישי אמר בביקור כי בכוונת משרדו להביא לעיר "חמישים אלף דיירים באמצעות פיתוח העיר ופרויקט מגורים המתוכנן לקום בקרוב".

ראשי המגזר הערבי שנכחו בדיון טענו כי לא הורשו לדבר בו עד שהקימו קול צעקה. למרות הבטחתו, לא יצא נתניהו לסיור בעיר אלא הסתפק בקיום ישיבה סגורה לתקשורת בבניין העירייה. לעיתונאים נמסר, כי מסיבות בטחוניות לא ניתן לאשר להם להשתתף בישיבה. בסיום הישיבה נמסרה הצהרה לתקשורת אך לא התאפשר לעיתונאים להציג שאלות לראש הממשלה והשרים. לאחר מכן קיבל נתניהו מנציגי המשטרה הסבר על השתלשלות אירועי הימים האחרונים.

התקדמות בחקירת מקרי הרצח

בתום סיור שערך אתמול בעיר, אמר השר לביטחון פנים כי המשטרה תיגברה את כוחותיה הגלויים והסמויים בעיר, וכן שהותקנו מצלמות אבטחה. עם זאת, השר ציין כי "הנושא של כבוד המשפחה במגזר הערבי הוא קשה ובעייתי, ועדיין אין לנו פתרון. הפתרון לא תלוי רק בי ובמשטרה, אלא גם בראשי השלטון המקומי והמגזר".

הבוקר דיווחה המשטרה על ההתפתחויות בחקירת שני מקרי הרצח שאירעו השבוע בעיר. שוטרי ימ"ר מרכז עצרו לפנות בוקר תושב העיר בן 43 בחשד למעורבות ברצח אמל חלילי שבוצע שלשום. מדובר בגיסה של הנרצחת, החשוד בהזמנת רציחתה. הוא שב לפנות בוקר לישראל, לאחר שיצא מהארץ ביום הרצח, ונעצר מיד עם שובו.

מוקדם יותר נודע, כי חלה התקדמות גם בחקירת הרצח של סמי חג'אזי שאירע יום לפני רצח חלילי. לדברי החוקרים, חג'אזי נהג להלוות כספים בריבית, ובין היתר הלווה כסף רב לתושבת העיר. כשדרש לאחרונה את כספו בחזרה, על פי החשד, נורה למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully