וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בלבנון: אחמדינג'ד לא ישליך אבן על ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2010 / 10:42

נשיא אירן שיבקר במדינה בשבוע הבא לא יבקר בשער פאטמה ולכן גם לא ישליך אבנים לעבר הגבול עם ישראל, כפי שדווח בתחילה. זאת, משום שהדבר "נוגד את כללי הפרוטוקול"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כלל לא מתכוון להשליך אבן לעבר השטח הישראלי במהלך ביקורו בדרום לבנון בשבוע הבא – כך הבהירו הבוקר (חמישי) מקורות מדיניים בלבנון בשיחה עם העיתון הלבנוני "א-ליווא". המקורות מסרו עוד כי בניגוד למה שדווח אחמדינג'ד לא יבקר בשער פאטמה במהלך ביקורו במדינה. "ביקורו בדרום לבנון ייערך במסגרת התכנית הרשמית שהוכנה לו אך טרם פורסמה, ובליווי של משלחת לבנונית רמת-דרג", הוסיפו.

על פי המקורות, הדיווחים על כך שאחמדינג'ד מתכוון להשליך אבן לישראל במהלך ביקורו בדרום לבנון הם חלק ממסע ההכפשה נגד ביקור הנשיא האירני. "האירנים הבהירו כי הם מחויבים לכללי הפרוטוקול הלבנונים. ביקור בשער פאטמה והשלכת אבן לעבר ישראל הם בבחינת הפרה של הפרוטוקול, שכן הם מתבצעים בדרג העממי ולא בדרגים הרשמיים", הסבירו. המקורות מסרו כי האירנים הבטיחו "שלא להביך" את לבנון במהלך הביקור.

סגן השר איוב קרא שלח לפני יומיים דואר אלקטרוני לנשיא האירני בו הפציר קרא באחמדינג'ד שלא להגיע לשער פאטמה. סגן השר כתב לנשיא אירן כי "ברצוני להודות לך מקרב לב, על השירות המצוין שיהיה במעשיך להסברה הישראלית. כך יראה כל העולם מי הוא זה שבא לחרחר מלחמה, להבעיר את פני השטח ולזרוע מסרים של איבה והרג"

ב-13-14 באוקטובר צפוי אחמדינג'ד להגיע לביקור בלבנון, שם ייפגש עם מקבילו מישל סלימאן, עם ראש הממשלה סעד חרירי, עם יו"ר הפרלמנט נביה ברי וככל הנראה גם עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. בין היתר צפוי אחמדינג'ד להגיע לגבול ישראל-לבנון, לבקר במקומות שבהם התקיימה לחימה בין צה"ל לחיזבאללה ולהשקיף על הגבול עם ישראל. יהיה זה ביקורו הראשון של הנשיא האירני בלבנון, מאז שמונה לתפקידו ב-2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully