וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע פוטר עורך העיתון המצרי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.10.2010 / 9:40

צנזורה פוליטית או קיצוצים בתקציב? עורך העיתון המצרי "א-דוסטור" פוטר מתפקידו. לטענתו, הפיטורים נבעו מפרסום מאמר של יו"ר סבא"א לשעבר מוחמד בראדעי. בעלי העיתון: "אלה קיצוצים"

סערה במצרים סביב פיטוריו של עורך עיתון האופוזיציה "א-דוסתור" הידוע בביקורת החריפה שהוא נוהג להשמיע על משטרו של הנשיא חוסני מובארק. למרות שהעורך, איברהים עיסא, טוען שפוטר מתפקידו לאחר שהתעקש לפרסם מאמר של מוחמד בראדעי, יו"ר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר ואחד האישים המוזכרים כמועמדים להתמודד לתפקיד הנשיא בבחירות 2011, גורס הבעלים של העיתון כי עיסא פוטר בשל קיצוצים.

"היו חילוקי דעות מנהלתיים בעיתון", אמר הבעלים של העיתון. "עיסא נושא באחריות לחילוקי הדעות הללו משום שהוא האחראי הראשי על העיתון. העיתונאים בעיתון הכריזו אף על שביתת מחאה לפני המשבר הזה על רקע קיצוץ במשכורותיהם. הדבר הזה חייב להטיל את האחריות על עורך העיתון". הבעלים של העיתון אמר כי העיתונאי מוחמד אמין ימלא את מקומו של עיסא כעורך העיתון. אתמול יצא העיתון לאור מבלי שצוין שם העורך.

בראדעי, אגב, גינה את פיטוריו של עיסא מהעיתון והביע את הזדהותו עמו. "המשטר הולך וקורס מצמצם ללא הפסקה את החירויות שלנו, ואיברהים עיסא האמיץ הוא הקורבן החדש. האמון שלנו (בחירויות – נ.י) לא יפגע בעקבות הפיטורין. הזכות עומדת מעל הכוח, בסופו של דבר ננצח".

בראיון לרשת "אל-ג'זירה" רמז עיסא כי איש העסקים שרכש את העיתון לפני חודשיים המשמש גם כבכיר מפלגת האופוזיציה "אל-וופד", פיטר אותו בעקבות כוונתו להתקרב למפלגת השלטון. בשנת 2008 נידון עיסא לחצי שנת מאסר לאחר שדיווח על התרופפות בבריאותו של מובארק. בסופו של דבר המתיק מובארק את העונש וחנן את עיסא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully