וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לא חוזר בו: "חוק הנאמנות הכרחי"

7.10.2010 / 9:13

למרות הביקורת שגררה כוונת רה"מ לקדם תיקון לחוק האזרחות שיכליל הצהרת נאמנות למדינה כמדינה יהודית, מגינים נתניהו וליברמן על ההחלטה. "דווקא בתקופה זו יש חשיבות לחוק"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בירך על כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו מאתמול (רביעי) לפיה יביא את תיקון חוק האזרחות לאישור הממשלה. ליברמן אמר כי "דווקא בתקופה כזאת, שאנחנו רואים גורמים המנסים לערער על הלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית, יש חשיבות גדולה לקידום ולחקיקת חוק שיחייב הכרה של מי שרוצה להיות אזרח במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". לדברי ליברמן, הדבר נקבע בהסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו בעת הקמת הממשלה.

הלילה הסביר נתניהו את הסיבה להבאת החוק לאישור הממשלה ואמר כי "ישראל היא מדינת הלאום היהודי במהותה, בממשלתה, בסמליה, חגיה ובשפתה וראוי שכך יהיה גם בחוק האזרחות שלה. ישראל היא מדינה דמוקרטית, שנותנת שוויון אזרחי מלא לכל אזרחיה. אנו עומדים על כך, והן במדיניות הפנימית שלנו והן במדיניות החוץ ובמו"מ לשלום".

יוזמתו של ראש הממשלה מעוררת התנגדות גדולה, גם בתוך הממשלה. השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) אמר כי "מדובר בהחלטה מקוממת, חסרת אחריות, המוסיפה שמן למדורת הדה-לגיטימציה כלפי ישראל בעולם. החלטה זו לא תניב שום תועלת למדינת ישראל פרט להעברת מסר שלילי לאזרחים הערבים. אני מצר על כך שבשל לחצים קואליציונים בחר ראש הממשלה להעניק גושפנקא לקמפיין הבחירות של ליברמן". שר הרווחה יצחק הרצוג, שהיה ממתנגדי החוק בפעם הקודמת כשזה עלה לדיון בממשלה, קרא ליו"ר המפלגה שר הביטחון אהוד ברק לכנס דיון דחוף של שרי העבודה לבלימת החוק.

גם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ביקר את היוזמה ואמר כי "החלטתו לחייב אזרחים להצהיר נאמנות לישראל כמדינה יהודית היא החלטה עסקנית, לא מנהיגותית, שמטרתה לקבע את המעמד הנחות של הערבים על פי חוק". טיבי הוסיף כי "שום הצהרה לא תבטל את הנרטיב הפלסטיני שזכה להכרה בכל העולם. נתניהו וממשלתו מצמקים את מרחב המחיה הדמוקרטי בארץ ומעמיקים את ההדרה והאפליה נגד המיעוט הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully