וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לבטל הפחתת הקצבה לילד שאינו מחוסן

גלעד גרוסמן

7.10.2010 / 14:39

מספר ארגונים עתרו לבג"ץ בדרישה להורות למדינה לנמק מדוע אינה מבטלת את הסעיף המורה על הפחתת הקצבה לילדים שלא חוסנו ע"פ תכנית משרד הבריאות. "הסעיף ייצור פערים חברתיים"

ארגון עדאלה, פורום ארגוני נשים ערביות בדואיות בנגב וקבוצה של נשים בדואיות עתרו הבוקר (חמישי) לבג"ץ בדרישה שבית המשפט יורה למדינה לנמק מדוע לא ייפסל הסעיף בתקציב שקובע שתופחת קצבת הילדים מכל ילד שאינו מקבל חיסון לפי תוכנית החיסונים של משרד הבריאות.

לטענת העותרים, שמיוצגים על ידי עורכי הדין סאוסן זהר, חסן ג'ברין וארנה כהן, ההחלטה להפחית בקצבת הילדים ממי שאינו מקבל חיסונים מהווה פגיעה חמורה בעקרון השוויון בין ילדים ופגיעה בזכותם לביטחון סוציאלי. כמו כן, בתביעה נטען כי הפחתת הקצבה תעמיק את הפערים החברתיים-כלכליים ואת תוחלת העוני בין הילדים.

"גידולם של ילדים החיים מתחת לקו העוני נסמך באופן הכרחי על קצבה זו והפחתתה של הקצבה תוביל לצמצום חמור באמצעים הכספיים שבאמצעותם גדלים אותם ילדים", נכתב בעתירה. "יודגש, כבר עתה, כי מרבית הילדים שאינם מקבלים חיסונים הינם ילדים השייכים לעשירונים הנמוכים", נכתב עוד.

יוצר אפליה בין ילדים

בין העותרים, קבוצת נשים מתגוררות בשלושת הכפרים הלא מוכרים אבו תלול, קסר אלסר וואדי אלנעם. לפני כשנה החליט משרד הבריאות על סגירת מרפאות האם והילד שבכפרים אלו, שמספקות חיסונים לילדים. עם סגירת מרפאות אלו, נמנעה הספקת החיסון לכלל ילדי הכפרים. רק בעקבות עתירה קודמת שלהן לבג"ץ, החליט משרד הבריאות על פתיחתן מחדש של שתיים מהמרפאות.

"עצם השימוש בעובדת חיסונו של הילד אינה רלוונטית כלל ועיקר לסוגיית זכאות הילד לקבלת הקצבה ועל כן האבחנה בין הילדים על רקע חיסון, אינה רלוונטית ואף פסולה והיא מייצרת אפליה בין קבוצות שוויון אחת – קבוצת הילדים - שאין בינה כל שונות רלוונטית", נכתב בעתירה.

עוד נטען בעתירה, כי הגבלת הזכאות לקצבאות הילדים שאינם מחוסנים תפגע בעיקר בילדים בדואים, שכן מרבית הילדים שאינם מתחסנים על ידי משרד הבריאות נמנים על קבוצת אוכלוסיה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully