וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר: מתאזרחים יצהירו אמונים למדינה יהודית

7.10.2010 / 0:02

הממשלה צפויה להצביע בעד תיקון לחוק האזרחות, לפיו אדם שיתאזרח בארץ יהיה מחויב להצהיר אמונים לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. נתניהו: "זו אבן יסוד לחקיקה הישראלית". טיבי: התיקון יעמיק האפליה נגד המיעוט הערבי

"אני מצהיר שאהיה נאמן למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ואני מתכוון לכבד את חוקי המדינה" - כך יצטרך כנראה להצהיר בקרוב מי שירצה להתאזרח בישראל שלא על פי חוק השבות.

נוסח הצהרת האמונים הזה יעלה לדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון, לאחר שלפני מספר חודשים התקיים דיון בנושא והממשלה החליטה שרה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יעקב נאמן יגבשו נוסח שיובא בשנית לאישור הממשלה. לאחר הדיונים שהשניים קיימו, הם החליטו היום כי הנוסח לא ישונה ויועלה לדיון בישיבת הממשלה הקרובה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר, כי "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. עיקרון זה מנחה את מדיניות הממשלה הן כלפי חוץ והן כלפי פנים. זו אבן יסוד לחקיקה הישראלית. העיקרון בא לידי ביטוי עם המינוח מדינה יהודית ודמוקרטית. ראוי שעיקרון זה יופיע גם בהצהרת האמונים עליה מצהיר גם מי שמבקש להתאזרח בישראל".

בישראל ביתנו בירכו את נתניהו

ח"כ זאב בילסקי (קדימה), לשעבר יו"ר הסוכנות היהודית, אמר בתגובה, כי "הצעתו של ראש הממשלה שתובא לישיבת הממשלה ביום ראשון היא מעליבה, פוגעת ואין בה כדי לבסס את מעמדה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. החלטה זו תביא הרבה יותר נזק מתועלת, וכנראה שהיא נובעת מהרצון לרצות גורמים קואליציוניים קיצוניים".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הגיב אף הוא להודעת נתניהו ואמר כי "החלטת ראש הממשלה נתניהו לאלץ אזרחים להצהיר נאמנות לישראל כמדינה יהודית היא החלטה עסקנית, לא מנהיגותית, שמטרתה לקבע את המעמד הנחות של הערבים על פי חוק. שום הצהרה לא תבטל את הנרטיב הפלסטיני שזכה להכרה בכל העולם. נתניהו וממשלתו מצמקים את מרחב המחיה הדמוקרטי בארץ ומעמיקים את ההדרה והאפליה נגד המיעוט הערבי. אין ספק שהליברמניזם מכתיב את מדיניות הממשלה הקיצונית הזו".

מפלגת ישראל ביתנו בירכה את על יוזמת נתניהו. בהודעה מטעם המפלגה נאמר, כי "בכך ראש הממשלה ימלא התחייבות חשובה שסוכמה עם ישראל ביתנו במסגרת ההסכם הקואליציוני. המחויבות של כל אזרח לשמירה על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ובוודאי של מי שעדיין אינו כזה ומבקש להיות, היא צורך חיוני בסיסי, במיוחד כאשר יש כאלה המבקשים לערער על כך".

עדכון ראשון: 20:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully