וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף התנועה: קיצוץ בתקציב יגדיל מספר התאונות

אריאל נוי

6.10.2010 / 19:48

ראש אגף התנועה במשטרה מזהיר כי הקיצוץ הצפוי בתקציבי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוביל לגידול במספר תאונות הדרכים. במכתב שהוא שיגר למפכ"ל המשטרה והגיע לידי וואלה! חדשות, גם נאמר: "הקיצוץ בפועל מהווה מעל מחצית מהתקציב, ויצריך פיטורים של עשרות שוטרים"

"הקיצוץ הצפוי בתקציבי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוביל לגידול בתאונות הדרכים", כך מזהיר ניצב אבי בן חמו, ראש אגף התנועה במשטרה. במכתב למפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, טוען בן חמו כי הקיצוץ המתוכנן מהווה בפועל למעלה מ-50% מתקציב אגף התנועה.

"בעקבות הקיצוץ נדרשות היערכות משטרת ישראל בהשמה ובפיטורים של שוטרים שממונים בתקן על ידי הרשות הלאומית", נאמר במכתב שהגיע לידי וואלה! חדשות. "מאחר שתקציבי הרשות הלאומית, בתוספת תקציבים ייחודיים של משרדי התחבורה והאוצר לטובת פעילות מערך התנועה המשטרתי עומד כיום על כ-95 מיליון שקל, הרי שהקיצוץ בפועל מהווה מעל מחצית מהתקציב".

ניצב בן חמו כתב עוד כי המשמעויות של הקיצוץ הינן מרחיקות לכת. לדבריו, "קיים צפי לגידול בתאונות דרכים, בנפגעים ובעומסי תנועה. מעבר למשמעות הברורה הזאת, יש לכך השפעות כלכליות כבדות למשק. פיטורים של עשרות שוטרים ואזרחים". אל המכתב צירף בן חמו טבלה, בו הוא מפרט את הפיטורים הצפויים כתוצאה מהקיצוץ במחלקות השונות באגף התנועה.

מנכ"ל תנועת "אור ירוק", שמואל אבוהב, הגיב על המכתב בתדהמה. אבוהב אמר לוואלה! חדשות כי "בשנת 2006 נקבע כי שר התחבורה יהיה ממונה גם על הבטיחות בדרכים, אך מאז ועד היום התוצאה היא הפוכה. אפשר לראות את זה במכתב הקשה שכתב בן חמו. כל עוד יהיה קיצוץ בתקציב הבטיחות בדרכים, יהיו תאונות דרכים והנגע לא ייגמר. היום פורסם שהשנה כנראה תסתיים עם עודף תקציב לממשלה. אני מקווה שבממשלה ישכילו לשים את התקציב במקום הנכון", סיכם אבוהב.

הקיץ הקטלני בעשור האחרון

מוקדם יותר פורסמו נתונים של הרשות לבטיחות בדרכים, לפיהם בשלושת החודשים האחרונים (יולי-ספטמבר) נהרגו בישראל 92 בני אדם בתאונות דרכים - יותר מאשר בתקופה המקבילה בכל שנה אחרת בעשור האחרון. לשם השוואה, במהלך החודשים יולי-ספטמבר ב-2009 נהרגו בכבישי ישראל 73 בני אדם - מספר ההרוגים הנמוך ביותר בהשוואה לתקופה המקבילה בכל שנה אחרת מאז שנת 2000.

בנוסף, לפי נתוני הרשות לבטיחות בדרכים, מתחילת שנת 2010 עד סוף ספטמבר נהרגו בכבישי ישראל 295 בני אדם, לעומת 260 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד.

לדברי אבוהב, "אנחנו מתכנסים לרבעון האחרון של השנה שהיא הגרועה ביותר מבחינת מספר ההרוגים בתאונות דרכים - חלה עלייה של 13% במספרם". מהן הסיבות לכך? "קודם כל, אין מנכ"ל לרשות הלאומית בדרכים, והדבר דומה לצבא בלי רמטכ"ל", הצהיר אבוהב.

"שר התחבורה מתעסק עם כל מיני פרויקטים, כמו הפרויקט של פחות משאיות בכבישים שפורסם היום. אז נכון שזה אולי מפחית את העומס בכביש ואת זיהום האוויר, אך זה לא פותר את הבעיה החמורה של תאונות הדרכים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully