וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל סורי: "שחררנו את החרמון בחצי שעה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2010 / 14:36

בסוריה חגגו היום 37 שנים למלחמת יום הכיפורים. הנשיא אסד השתתף בטקס צבאי ואילו גנרל במיל' התייחס ל"לקיחת היוזמה של הערבים ושבירת הקונספציות הישראליות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

על רקע פרסום הפרוטוקולים שחושפים את שהתרחש בצמרת הממשלה בישראל בימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים, חוגגים היום (רביעי) בסוריה 37 שנים למלחמה. הנשיא בשאר אסד הניח זר על קבר החייל האלמוני והתלוו אליו שר ההגנה ומפקדי צבא סוריה. לאחר שההמנון הלאומי הושמע, סקר אסד משמר כבוד. במהלך הטקס נורו גם 21 יריות לציון יום השנה.

בתוך כך, הגנרל במילואים נאיף אל-עאקל צוטט בסוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" באמרו כי למלחמת יום הכיפורים היו השלכות אסטרטגיות רבות. "הכוחות הערבים לקחו את היוזמה במלחמה הזו ושברו את הקונספציות הישראליות", אמר עאקל. עאקל, שהשתתף בכוח שטיפס להר החרמון והניף עליו את דגל סוריה, הוסיף ואמר כי "שחרור החרמון" בוצע תוך חצי שעה, תוך שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים.

לדברי עאקל, שהתעלם מהעובדה שישראל כבשה בסופו של דבר את החרמון, מלחמת יום הכיפורים הייתה המלחמה הראשונה שבה מדינות ערב היו מתואמות ביניהן וגילו סולידריות ואחדות במהלכה. "מטרת המלחמה הייתה לעמוד בפני התוקפנות ולהשיב את הזכויות", אמר.

"מוכנים לשוב למו"מ"

אל מול דברי הרהב של הגנרל הסורי, השמיע שר החוץ וואליד מועלם דברי פיוס. מועלם אמר כי אם ישראל תתחייב לסגת מרמת הגולן לקווי 67', "אנחנו מוכנים לשוב למשא ומתן העקיף מהנקודה שבה הוא הופסק בעת התיווך הטורקי". לדבריו, סוריה "דבקה בשלום צודק וכולל המבוסס על החלטות האו"ם ועקרון שטחים תמורת שלום". בהתייחסו לפגישתו עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמר ששמע ממנה "דברים טובים אולם אנחנו עדיין מצפים למעשים טובים".

במצרים גם התייחסו למה שהם מכנים "מלחמת אוקטובר": בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון משחזר הגנרל המצרי אחמד רג'אי עטיה, שפיקד על המבצעים המיוחדים במלחמה, את מה ההתרחשויות.

לדברי עטיה, "היחידה שלנו, שמנתה כ-1,500 חיילים, קיבלה מספר משימות במהלך 'מערכת אוקטובר' אולם המשימה החשובה ביותר שקיבלנו היא לנתק את קווי הקשר של ישראל בסיני, כלומר לבודד את הכוחות הישראלים שחנו בדרום סיני מאלו שחנו באזורים הצפוניים שבסיני. בנוסף הוטל עלינו להשתלט על דרום סיני, בעיקר על אזור שארם א-שייח' וראש נסראני במטרה לסגור את מפרץ עקבה בפני הספינות הישראליות ולנצל את סגירתו כאמצעי לחץ על ישראל שתיסוג מסיני או שתנהל עמנו משא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully