וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפקקים? משאיות לא ייכנסו לגוש דן בבקרים

פנחס וולף

6.10.2010 / 11:47

שר התחבורה ישראל כץ אישר תכנית ניסיונית לפיה החל מאחד בינואר משאיות לא יורשו להיכנס בשעות הבוקר לאזור גוש דן ובכללו לנתיבי איילון. "מטרת התוכנית להפחית את גודש התנועה ולצמצם את זיהום האוויר"

שר התחבורה ישראל כץ הודיע הבוקר (רביעי) כי החל מאחד בינואר 2011, משאיות במשקל שלמעלה מ-10 טונות לא יוכלו להיכנס לגוש דן בין השעות 6:00 ל-9:00 בבוקר, בדומה לתוכנית המופעלת בדרך לירושלים - שם אסורה נסיעת משאיות כבדות בדרך שער הגיא, בין השעות 6:30 ל-9:30.

לפי הפיילוט של התוכנית, המשאיות לא יורשו לנסוע בכביש 4 בקטע שבין צומת בית ליד למחלף חולות, בכביש 5 בין מחלף גלילות למחלף מורשה, בכביש 20 (נתיבי איילון) בין מחלף גלילות למחלף חולות, ובכניסות הראשיות לגוש דן, כמו דרך נמיר בתל אביב.

התוכנית של כץ מגיעה לאור הצלחת הפיילוט שנוסה בירושלים. בכנס תחבורה ציבורית שהתקיים היום בסינמטק בתל אביב, ציין השר כי צוות היגוי מיוחד שיכלול נציגים של הגופים הרלבנטיים ילווה את הפיילוט. בין היתר יבוצעו סקרים לפני ואחרי הפיילוט, כולל סקר ניטור זיהום אוויר ורעש, במטרה לבחון את השלכות הניסוי.

"מה הם חושבים שאנחנו צריכים לעבוד כל היום וכל הלילה, המפעלים זקוקים לסחורה בשעות הבוקר", אמר ישראל ברק, יו"ר איגוד נהגי המשאיות לשעבר ופעיל למען שמירה על זכויות ותנאי העבודה של הנהגים. לדבריו מדובר בצעד פופוליסטי של שר התחבורה ישראל כץ. "הכל זה פופוליסטי, להראות שהוא עושה משהו נגד המשאיות, הבעיה היא לא במשאיות אלא בבעלי הרכבים הפרטיים שלא יודעים לנהוג מסביב למשאיות, הם גורמים לתאונות. זה פשוט יאריך את היום של נהגי המשאיות".

רכבת קלה ב-2017?

לדברי השר כץ, "סגירת הכבישים לתנועת משאיות בשעות הבוקר היא חלק מפרויקט ניסיוני עליו החלטנו במטרה להפחית את גודש התנועה בכבישים ולצמצם את זיהום האוויר בריכוזי האוכלוסייה הגדולים במטרופולין תל אביב". כבר בשבועות הקרובים יתחילו להציב שילוט מתאים במקומות בהם ייאסר על המשאיות לנוע.

בכנס בתל אביב התייחס כץ גם לפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב ואמר כי בתוך שבוע הוא יגיש לממשלה הצעת החלטה המטילה על חברת "נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע)" לקצר את לוחות הזמנים להקמת מסילת הרכבת הקלה בתל אביב, כך שניתן יהיה להפעילה כבר בשנת 2017.

מסלול הרכבת, שאורכו 22 קילומטרים, יתחיל בתחנה המרכזית בפתח תקווה, יעבור בסמוך לבית החולים בילינסון, לאורך רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק וברמת גן, תחנת הרכבת בארלוזורוב, דרך מנחם בגין, מגדלי עזריאלי והקריה ושדרות ירושלים ביפו עד לדרום בת ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully