וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לברק: מנע אטימת בית הכנסת בשומרון

6.10.2010 / 8:06

ראש הממשלה פנה לשר הביטחון וביקש ממנו שימנע את אטימת בית הכנסת במעלה שומרון. ח"כ דני דנון בירך על הצעד של נתניהו ואמר כי "איטום בית כנסת קיים בלב שכונה יהודית, נוגד את ערכי תנועת הליכוד"

הלחץ עזר: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש אתמול משר הביטחון אהוד ברק שלא לאטום את בית הכנסת במעלה שומרון, אותו הורה הורה בג"ץ לאטום לאחר הוצאת צו ביניים בעניין בטענה שמדובר בבנייה שלא קיבלה את אישורו של שר הביטחון. נתניהו ביקש כי בינתיים ייעשו מאמצים למצוא פתרון שיסדיר את הסוגיה. הבוקר (רביעי) ידון בג"ץ בעתירת המתנחלים הדורשים לעשות דין אחד לבית הכנסת ולמסגד בכפר בורין מול יצהר, שגם הוא נבנה לא אישורים.

המתנחלים זועמים על העובדה שבעוד בג"ץ מורה למדינה לאטום את בית הכנסת, למסגד הוצא רק צו ביניים מבלי שהמדינה אוכפת את הצו. אתמול פנה ח"כ דני דנון (ליכוד) במכתב לראש הממשלה ובו הוא ביקש לפעול למניעת אטימת בית הכנסת. "החלטה זו נוגעת לליבת ההתיישבות ביהודה ושומרון ולליבותיהם של יהודים רבים", כתב. "נוכח חוסר הרגישות שיש באיטום בית כנסת קיים, ובשל החשש כי שר הביטחון מונע קבלת החלטות להכשרת מקומות עקב שיקולים פוליטיים, אודה להתערבותך האישית בנושא לאלתר ולמציאת פתרון שימנע חורבן מיותר".

"מדובר בחוסר רגישות"

הבוקר, לאחר שנודע על בקשתו של ראש הממשלה, אמר דנון כי "מדובר בחוסר רגישות. איטום בית כנסת קיים בלב שכונה יהודית נוגד את ערכי תנועת הליכוד. נתניהו חייב להבהיר לשר הביטחון שהמתיישבים ביהודה ושומרון הם נכס ולא נטל". בתוך כך, אנשי מעלה שומרון יזכו היום לחיזוק נוסף כאשר יו"ר ש"ס השר אלי ישי יגיע לביקור במקום בשעות אחר הצהרים.

גם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הגיב להתפתחות האחרונה ואמר: "אני מקווה שראש הממשלה אכן ימנע את אטימת בית הכנסת. מלכתחילה אנו זועקים שמדובר בעתירה פוליטית לא הגונה וצינית לחלוטין מצד ארגון שמאל קיצוני. בית הכנסת נמצא במרכז שכונה וכמובן שאיינו מפריע לאף אחד. חשוב לזכור ששכונת אלנתן נמצאת בתוך תוכנית המתאר המאושרת של הישוב ורק הימנעותו של שר הביטחון, משיקולים פוליטיים-מפלגתיים, לחתום על התוכנית המפורטת של השכונה נותנת את העילה להתעללות המיותרת".

מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר תקף את ראש הממשלה בעקבות בקשתו משר הביטחון ואמר כי "ראש הממשלה בשירות המתנחלים קורא בריש גלי לשר הביטחון להפר התחייבות לבג"ץ ולגבות מפירי חוק. במקום בו מתגוררים יהודים יש להקים בתי כנסת, אך גם זאת יש לבצע על פי החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully