וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: אסור שהמו"מ יקרוס בגלל הבנייה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.10.2010 / 0:02

נשיא מצרים נשא נאום מיוחד לרגל 37 שנים למלחמת יום הכיפורים והתייחס למאמצי קהיר להשכין שלום בין ישראל לפלסטינים. "אנו עושים הכל כדי שהמשא ומתן לא יקרוס בגלל הבנייה בהתנחלויות וכדי שלא תוחמץ ההזדמנות הנוכחית"

"מי שחוו את אסונות המלחמה הם אלה שמאמינים יותר מכולם בשלום" – כך אמר אמש (שלישי) נשיא מצרים חוסני מובארק בנאום מיוחד שנשא לרגל יום השנה ה-37 למלחמת יום הכיפורים. בנאומו הבהיר מובארק כי ארצו שואפת לשלום "צודק, כולל ובר קיימא, שישים קץ לכיבוש השטחים הפלסטינים והערבים, ישיב את הזכויות לבעליהן, ישים קץ לסבלו של העם הפלסטיני ויוביל להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית".

"אנו במצרים משקיעים את מירב המאמצים כדי שהמשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים לא יקרוס בגלל הבנייה בהתנחלויות וכדי שלא תוחמץ ההזדמנות הנוכחית לשלום כפי שהוחמצו הזדמנויות רבות בעבר", הוסיף מובארק. לדבריו, השלום בין ישראל למצרים "מוכיח כי הדרך לשלום עשויה להיות קשה אך אפשרית".

מובארק הדגיש עוד כי מצרים "לא תאבד את תקוותה לשלום. אנחנו במצרים, כמו ביתר המדינות, זקוקים לשלום במזרח התיכון כדי שנשאיר לדורות הבאים אזור בטוח ויציב וכך נוכל לסלק כל סכנה של מלחמה". הוא ציין כי מצרים נכנסה למשא ומתן עם ישראל כשהיא מאוחדת: "זה מה שאנחנו מאחלים לפלסטינים", הוסיף.

בתוך כך שוחח עבדאללה מלך ירדן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וניסה ללחוץ עליו לחדש את הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי המלך התקשר לנתניהו ואמר כי "כל תושבי האיזור ישלמו את המחיר של הכישלון להשיג שלום. התנאי המקדים לכך הוא הקמת מדינה פלסטינית שתחיה בשלום עם ישראל, בהתאם לפתרון שתי המדינות".

עדכון ראשון: 20:37

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully