וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקתה במלריה בלאוס - וקיבלה טיפול הולם בישראל

קובי מנדל

5.10.2010 / 20:11

צעירה מחיפה חזרה מלאוס עם מחלת המלריה, לאחר שבבתי החולים באסיה לא איבחנו את המחלה. היא אושפזה בבי"ח בני ציון, כשהיא סובלת מחום גבוה, צמרמורות, עייפות וכאבי ראש ושוחררה לביתה לאחר שלושה ימים

צעירה בת 23 מחיפה לקתה במחלת המלריה בעת ביקורה בלאוס שבדרום מזרח אסיה. הרופאים בבתי החולים בהם אושפזה, בלאוס ובתאילנד לא הצליחו לאבחן את מחלתה ורק עם הגעתה לארץ לפני מספר ימים היא הובאה למרכז הרפואי "בני ציון" בחיפה על ידי הוריה כשהיא סובלת מחום גבוה, צמרמורות, עייפות וכאבי ראש. בתום סדרת בדיקות מקיפה, התברר כי היא לקתה במלריה והיא אושפזה. לאחר שלושה ימים בלבד היא שוחררה לביתה.

מנהל מרפאת המטופלים והיחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי "בני ציון", פרופ' ישראל פוטסמן, מסר כי למרות שהחולה אושפזה בלאוס ובתאילנד לא הגיעו שם הרופאים לאבחנה הנכונה והחולה המשיכה לסבול במשך שבוע מסימפטומים קשים. "מחלת המלריה גובה מעל מיליון מתים בשנה ויש חשיבות גבוהה לשים לב לתופעות המחלה. על המתכננים לצאת לטיול במזרח לדעת, כי מחלת המלריה היא סכנה אמיתית ומוחשית למטיילים באזורים רבים בעולם. היא נפוצה בארצות טרופיות וסב-טרופיות ונחשבת לאחד מגורמי התמותה העיקריים באפריקה ובעולם כולו", אמר פרופ' פוסטמן והוסיף כי "המחלה מהווה בעיה חמורה ואף איום על המדינות שבהן היא לא נפוצה וסיכון משמעותי למטיילים".

פרופ' פוסטמן הסביר כי מחלת המלריה נגרמת על ידי טפיל ומועברת לאנשים בעקיצה, דרך הרוק של נקבת יתוש האנופלס. טפילי המלריה מועברים לדם מבלוטת הרוק בזמן עקיצה. לאחר שחדר לדם, הטפיל נודד לתאי הכבד ומתרבה בתוכם. מהכבד נודדים הטפילים לדם וגורמים לפירוק תאי הדם האדומים. פרופ' פוסטמן הוסיך ואמר כי טרם פותח חיסון יעיל למלריה. "מה שמדאיג יותר ומסוכן יותר למטיילים, הוא שטפילי המלריה פיתחו עמידות לחלק ניכר מהתרופות הקיימות ויתושי האנופלס פיתחו עמידות לרבים מקוטלי היתושים", אמר, "יחד עם זאת, ניתן לנסוע ולטייל בעולם בתנאי שנוקטים באמצעי זהירות. קיים טיפול למחלה וישנן תרופות למניעתה".

כך תמנעו מלהידבק במלריה

כדי להימנע מהידבקות במחלת המלריה, על כל מטייל לגשת למרפאת מטיילים הקרובה לביתו ולהצטייד בכדורים מונעי מלריה, אשר יינתנו להם בהתאם לאזור בו הם הולכים לשהות. הכדורים מקנים הגנה של כ- 95%, בנוסף יש להשתמש בתכשירים למניעת עקיצות בריכוז מינימום של 25%, ללבוש בגדים ארוכים ונעלים גבוהות ולהקפיד על שינה עם חלונות סגורים או עם כילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully