וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש באוניברסיטה: רצח עם בגרסה אלקטרונית

5.10.2010 / 18:43

במסגרת ניסוי חדש, יוחלפו הספרים בקורס "רצח עם" של האוניברסיטה הפתוחה בקוראים אלקטרוניים. הסטודנט יקבל אפשרות לקרוא טקסטים רבים במכשיר אחד, קטן ונייד

לראשונה בישראל, לא יידרשו סטודנטים באוניברסיטה לקריאת חומר מודפס בקורס, וילמדו באמצעות קורא טקסט אלקטרוני. כבר בפתיחת שנת הלימודים האקדמית הקרובה, בעוד פחות משבוע, הסטודנטים בקורס ג'נוסייד (רצח עם) במחלקה למדעי המדינה ויחסים בינלאומיים של האוניברסיטה הפתוחה לא יידרשו יותר לסחוב ספרי לימוד כבדים ומלאים בתוכן, ויוכלו לקרוא את החומרים בכל מקום – בעבודה, במשרד, בכיתה, בבית קפה, ברכבת ואפילו בשפת הים. הסטודנטים יצוידו בספרים אלקטרונים ניידים חדישים במקום ספרים קונבנציונליים המודפסים על נייר.

הספרים בקורס ג'נוסייד עברו הסבה לפורמט דיגיטאלי והועלו למכשיר. בשלב זה, הספר הדיגיטאלי יכלול 8 מתוך 10 יחידות הלימוד של הקורס. מלבד קריאה רציפה של הטקסט, ניתן יהיה לבצע עליו חיפוש, להוסיף פתקיות אישיות וכן לסמן קטעים נבחרים, בדיוק כפי שעושים בזמן הקריאה והלמידה בספר רגיל. בשלב הניסוי יוצע הספר רק לסטודנטים בקורס שיתנדבו לקבל את הספר. בעתיד ובהתאם לתוצאות הניסוי, האוניברסיטה הפתוחה תשקול לשלב את הספרים הניידים כחלופה לספרים המודפסים, לפי בחירת הסטודנט.

המכשיר נוח להפעלה, נייד, ויכול להכיל מספר גדול מאד של ספרים, כך שהסטודנט יכול לקחת בתיק האישי שלו לכל מקום את כל ספרית הקורסים שהוא לומד. המכשיר הוא בגודל 12.5 X 19 סנטימטרים, ושוקל 240 גרם. הוא מיועד בעיקר לקריאת ספרים, בדומה לקוראים אלקטרוניים של חברות כמו אמזון, סוני ואחרים. הטקסטים מוצגים בטכנולוגיית דיו אלקטרונית מיוחדת (e-ink) המאפשרת חוויית קריאה דומה מאד לקריאה בספר מודפס ושונה מחוויית קריאה ממסך מחשב, שאינה מותאמת ואינה נוחה לקריאה ממושכת. המכשיר פותח במהלך משותף עם חברת בוקוואר, והוא תומך באופן מלא בקריאת עברית ובמיוחד בשילובה עם שפות אחרות.

נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' חגית מסר ירון, אמרה כי "האוניברסיטה משלבת טכנולוגיות בחזית הקדמה בתכנית הלימודים כמרכיב מרכזי, עם אתר אינטרנט לכל קורס והרצאות המשודרות לסטודנטים ישירות למחשבים האישיים בביתם. העולם החדש של ספרים אלקטרוניים פותח היום בפנינו אפשרויות חדשניות וייחודיות ללימוד אקדמי". היא הוסיפה כי בתום הניסוי יוחלט האם להמשיך ולהרחיב את השימוש בקוראים האלקטרוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully