וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקחים בלוד נדהמו: בשר רקוב הוכן למשלוח

אריאל נוי

5.10.2010 / 17:24

וטרינרית עיריית לוד ופקחי הרשות פשטו על מפעל בלוד וגילו בתוכו ארבע טונות של בשר רקוב ופג תוקף, רגע לפני שעזב את המקום. הבעלים: אחרי הבישול החיידקים נעלמים וזה לא נורא

ארבע טונות של בשר רקוב נמצאו והושמדו היום (שלישי) בעקבות ביקורת של פקחי עיריית לוד בראשות הרופאה הווטרינרית במפעל בעיר. הפקחים הגיעו למקום בעקבות תלונות על המפעל כי הוא פועל ללא אישורים ורישיונות כנדרש. הרופאה הווטרינרית ד"ר אור רז, סיפרה כי מדובר ב"מפעל גדול מאוד בעיר, ומצאנו בו ליקויים רבים במבנה ובהתנהלות. המפעל פועל ללא רישיון ובחיפוש נתגלו בו ארבע טונות של בשר שהיה פג תוקף". הבשר היה מוכן למשלוח ויועד לייצור שימורים.

בתיאורה מסרה רז כי שלוש טונות מהבשר הן מהסוג הנחות ביותר: עוף מגורען המכיל חלקי עצמות, המשמש ליצירת קופסאות שימורים. "הבשר היה במצב של ריקבון", סיפרה ד"ר רז לוואלה! חדשות. "לבשר מקולקל יכולות להיות השלכות בריאותיות מסוכנות. יש בו יותר חיידקים ואפשר להידבק ממנו במחלות כמו סלמונלה וליסטריה, מחלות מסוכנות העלולות לגרום אפילו למוות".

בבדיקה שערכו נציגי העירייה נתגלו עוד כטונה של בשר הודו שתוקפו פג לפני כמעט חמישה חודשים. "מי שנמצא בסיכון הגבוה ביותר הם הילדים, הקשישים והנשים בהיריון, שמערכת החיסון שלהם חלשה במיוחד" הסבירה ד"ר רז "במידה שאנשים המשתייכים לקבוצות סיכון אלו אוכלים בשר כזה, המחלות בהן הם עשויים לחלות הן מסובכות וקשות להחלמה".

הפקחים הוציאו צו סגירה מנהלי ל30 יום, שבמהלכם יצטרך בעל המפעל להסביר את המחדל ולתקן את הליקויים הרבים שנתגלו. הוא מצדו לא הבין את הבעייתיות ואמר לנציגי הרשות כי "הבשר פג תוקף בקושי שבועיים. אחרי הבישול החיידקים נעלמים וזה לא נורא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully