וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שודד סדרתי של קשישים נשלח ל-9 שנות מאסר

קובי מנדל

5.10.2010 / 15:42

עמיקם כוכבי, תושב קריית אתא בן 39 פרץ לעשרות בתי מגורים של קשישים באזור הצפון. בית המשפט גזר עליו תשע שנות מאסר וקבע כי "הנאשם פעל בשיטתיות ובעורמה"

בית משפט השלום בקריות גזר היום (שלישי) תשע שנות מאסר בפועל על עמיקם כוכבי בן 39 מקריית אתא שהורשע בפריצה ללמעלה מ-50 בתי מגורים של קשישים. בנוסף גזר בית המשפט על כוכבי שנתיים מאסר על תנאי והפעיל נגדו שמונה חודשי מאסר על תנאי.

האירועים בהם הורשע כוכבי התרחשו בתקופה של שלושה חודשים, מראשית חודש מאי 2007 ועד אמצע אוגוסט 2007, כאשר נעצר. בנוסף להרשעה בפריצה הורשע כוכבי גם בניסיונות לפרוץ לבתים, היזק לרכוש במזיד, ניסיון לקבל דבר במרמה, גניבה, ניסיונות גניבה, גניבת כרטיסי חיוב, הונאה בכרטיסי חיוב ואיומים. לפי אחד המקרים שפורטו בכתב האישום, לאחר שדיירת בית הבחינה בכוכבי עם הרכוש הגנוב בחדר המדרגות, הוא השליך את הרכוש, נמלט מהמקום ולאחר מכן התקשר לבעלת הבית ואיים עליה שירצח אותה אם תתקשר למשטרה.

השופט מרדכי ארגמן כתב בגזר הדין כי "הנאשם פעל בשיטתיות ובעורמה. הוא היה מתקשר לקורבנותיו כשהוא מתחזה לעובד דואר או לשליח של חנות פרחים, מחבל בצילינדר מנעול הדלת מצדה החיצונית, כך שלא ניתן יהיה לנעול את הדלת ומפתה את הקורבנות לצאת מהבניין תוך התחזות לאיש דואר או שליח מחנות פרחים. בשיטה זו", כתב השופט, "פרץ כוכבי וגנב מקורבנותיו דברי ערך וביניהם גם כרטיסי אשראי והיה נוהג לבצע בכרטיסי האשראי רכישות. בחלק מהמקרים אף היה מתקשר לקורבנותיו, טוען שהוא נציג חברת האשראי ומבקש שימסרו לידיו את הקוד הסודי של הכרטיס בטענה כי רק כך ניתן לבטלו. לאחר שהיה מקבל מהקורבנות את הקוד הסודי היה מושך מהם כספים".

ארגמן הוסיף כי גילאי קורבנותיו של כוכבי נעים בין 60 ל-94 וכי הוא היה מודע לכך שהוא פוגע באוכלוסייה חלשה, פגיעה וחסרת ישע. הוא הבהיר כי אין מנוס אלא מלהחמיר עמו ולמצות עמו את הדין לנוכח ריבוי המעשים, האינטנסיביות שבביצוע העבירות וסוג הקורבנות. עוד כתב השופט כי יש לייחס למעשיו של כוכבי חומרה יתרה שכן כבר נידון והורשע בעבר בגין עבירות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully