וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיר חרדית בוואדי ערה - נזק סביבתי אדיר"

אריאל נוי

5.10.2010 / 15:19

כ-1,500 מכתבי התנגדות הוגשו נגד תכנית הבנייה של העיר החרדית חריש באזור ואדי ערה. בין המתנגדים: ארגונים סביבתיים, קיבוצים באזור ויישובים ערביים

כ-1,500 מכתבי התנגדות הוגשו אתמול (שני) לתוכנית הבנייה לעיר החרדית חריש. העיר, שאמורה להוות תחליף ליישוב הקיים חריש, מתוכננת לאכלס כ-150,000 תושבים חרדים בלב ואדי ערה, ותתפרש על פני 20,000 דונם חורש טבעי, קרקעות של קיבוצים ויישובים ערביים באזור.

בין המתנגדים: תושבי אום אל פאחם, כפר קרע, מייסר, אום אל קוטוף, ברטעה, מג'ד אל כרום, קיבוץ מצר, קיבוץ מענית, קיבוץ ברקאי, קיבוץ גן שמואל וקיבוץ עין שמר. כמו כן, מספר ארגונים הגישו אף הם התנגדות לתכנית, בהם "אדם טבע ודין", "במקום", "עדאלה", המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, "חריש הירוקה" והמטה לעתיד חריש והאזור.

על פי הנתונים, חריש מתוכננת להיות העיר החמישית בגודלה בישראל. ראש המטה לעתיד חריש והאזור, חמי בר אור, מסר לוואלה! חדשות כי "משרד השיכון מגיש תכנית מופרכת, שבה אין אופציה לתושבים חילוניים. מלבד זאת הנזק הסביבתי הוא אדיר. הולכים להרוס שטח של חורש טבעי כדי לרצות את החרדים".

"קומבינה על גבי קומבינה"

לדברי בר אור, גם באזור חריש וגם במגזר החרדי, לא בוצעה שום סקירה מעמיקה של הצרכים, ולא נבדקו חלופות. "במקום תכנון אמיתי קיבלנו קומבינה על גבי קומבינה. בכל הארץ וגם אצלנו באיזור חסרים שטחים לבנייה, והמחירים מזנקים. יש לנו רשימה של למעלה מ-700 משפחות וזוגות צעירים שרוצים לבוא לגור בחריש, אך משרד השיכון לא מאפשר זאת. אטיאס (שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס - א.נ) אומר שהוא פועל למען הציבור, אבל פה בחריש יש 3,500 דונם שניתנים לפיתוח מיידי, אך הוא שומר אותם לטובת חרדים בלבד".

בר אור הוסיף כי "במקום לפתח את חריש כיישוב פלורליסטי, פתוח לכולם, גם לחרדים, בצורה שמתחשבת בערכי נוף וסביבה ירוקה, אנו מקבלים תוכנית לעיר ענק, גדולה יותר מנתניה, המיועדת לחרדים בלבד. אנחנו לא נקבל את זה, ומספר ההתנגדויות שהוגשו מעיד על כך. אנו דורשים שבעקבות מספר ההתנגדויות שהוגשו ימונה חוקר לדון בהתנגדויות".

עורכת הדין קרן הלפרן מוסרי מעמותת "אדם טבע ודין" אמרה לוואלה! חדשות כי "התוכנית מטעה ובלתי ראויה - ותגרום להשלכות סביבתיות וחברתיות שליליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully