וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט קבע: יגאל עמיר יישאר בבידוד

גלעד גרוסמן

5.10.2010 / 14:25

בית המשפט המחוזי דחה את עתירתו של רוצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, להקל בתנאי מאסרו. השופט קבע: עמיר חפץ בהפצת משנתו, ובכך הוא מהווה סכנה לפגיעה בביטחון המדינה

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה דחה היום (שלישי) את עתירתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, יגאל עמיר, לבטל את סיווגו כאסיר בטחוני, להקל את תנאי מאסרו ולאפשר לו להתפלל במסגרת מניין.

לפני כחודשיים וחצי עתר עמיר לבית המשפט בבקשה להוציאו מהפרדת יחיד, במיוחד לפני תקופת החגים. בעתירה כתב אז עמיר כי "היות שאני האסיר היחיד השוהה תקופה כה ארוכה בהפרדת יחיד, יש חשיבות רבה לכך שתנאי הפרדתי קשים מכל אסיר הפרדה אחר ומורעים מדי פעם בעקבות לחצים פוליטיים ותקשורתיים".

בשב"כ טענו מנגד שעמיר מסווג כאסיר ביטחוני, מכיוון שהוא ממשיך לנסות להפיץ את האידיאולוגיה שלו, ולכן נשקפת ממנו סכנה. עוד נטען, כי יש חשש שאסירים אחרים ינסו לפגוע בו. "אין לי שום משנה פוליטית לעשות שום דבר. מה שעשיתי זה דבר חד פעמי", אמר עמיר בדיון שהתקיים לגבי העתירה שלו.

הוא הוסיף שלשב"ס יש אינטרס לפגוע בו, "כמו שעשה נגד פרלמן ואחרים. אני מבקש מבית המשפט לתת לי הזדמנות להוכיח שאני לא מסית אף אחד. יש אסירים שהם בני הסתה כמו ברגותי שהוא נמצא באגף רגיל, ראאד סאלח, שהם באמת יש להם השפעה על אסירים אחרים ואותם לא שמים בבידוד, אפילו ואנונו היה רק 11 שנים בהפרדה, אין שום סיבה במיוחד שהם עשו עלי חוק מיוחד שאי אפשר לקצוב את עונשי", אמר.

"מודל לחיקוי אצל גורמים קיצוניים"

השופט אברהם טל דחה את הערעור, וקבע, על סמך חוות הדעת החסויה שהגיש השב"כ לבית המשפט, כי עמיר עדין מסוכן לביטחון המדינה. "העותר חפץ בהפצת משנתו, בין אם באופן אישי ובין אם באמצעות אחרים, ובכך הוא מהווה סכנה לפגיעה בביטחון המדינה", כתב בהחלטתו.

"לא זאת בלבד, השב"כ לא ממליץ על הוצאתו של העותר מהפרדה בהתבסס על מידע מודיעיני לפיו נשקפת סכנה לחייו כתוצאה ממעשי נקם שעלולים לבצע בו אסירים אחרים. חשש זה קיים שעה שהוא מבלה בחברת אסירים אחרים, גם אם מדובר באסירים דתיים או גם אם הדבר נעשה בשעת תפילה בלבד", נכתב עוד.

השופט טל גם קיבל את בקשת המדינה להחזיק את עמיר בהפרדה שישה חודשים נוספים. "עיון בעמדת השב"כ החסויה ובקלסר המידעים החסויים מעלה שהמשיב, שלא התחרט על מעשיו ולא חזר בו מהאידיולוגיה ששימשה מניע למעשיו נושא מאסרו, משמש נושא להערצה ומודל לחיקוי אצל גורמים קיצוניים כמותו, כך שהחזקתו בחברת אסירים אחרים תשפיע עליהם לבצע מעשים לא חוקיים והחזקתו בהפרדה תמנע ממנו להפיץ את משנתו הקיצונית, במיוחד כאשר במהלך מאסרו הפר את המגבלות שהטיל עליו המשיב בשל הנימוק הנ"ל למרות היותו מוחזק בהפרדה", כב השופט טל בהחלטה.

  • עוד באותו נושא:
  • יגאל עמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully