וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

5.10.2010 / 11:00

אתם מוציאים את הכלב שלכם למספיק טיולים כל יום או שהוא סובל? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם איך מגדלים כלב מאושר

שלום יש לי כלב מסוג פיטבול אנגלי בן 8 חודשים. כבר כמה ימים הוא מקיא ולא אוכל כלום רק שותה מים אני חושב שהוא אכל משהוא לא טוב. מה צריך לעשות כדי להקל עליו?

כלב שלא אוכל כמה ימים ורק מקיא הוא כלב שסובל מאד ומראה שיש לו מצוקה אמיתית. המשמעות של העניין יכולה להיות חסימת מעיים – לדוגמא אם אכל גוף זר כלשהוא כמו חרצן של אפרסק, מגבת, חוטים, ועוד ועוד.

אפשרות אחרת היא דלקת קיבה ומעיים חריפה שעלולה לנבוע מסיבות שונות ומגוונות כמו מחלת הפרוו וירוס או מחלות זיהומיות אחרות שגורים בגיל הזה מקבלים יחסית די בקלות.

אני מציע כי במצב הזה תיגשו מיידית לווטרינר שיאבחן את הבעיה. חשוב לזהות אם מדובר בגוף זר או לא, מאחר וטיפול בגוף זר דורש לייצב את הכלב ולאחר מכן לנתחו לצורך הסרת הגוף הזר. מאידך, טיפול בדלקת מעיים יכלול בדיקות דם וצילומים ו/או אולטרה-סאונד לזיהוי הגורם וטיפול בנוזלים ותרופות שונות, לרוב בתנאי אשפוז של הכלב.

כלב דוברמן. ShutterStock
הכלב מקיא? הכלב סובל!/ShutterStock

שלום יש לי כלבה בת 10 חודשים סוג פינצ'ר מעורב עם קוקר ספניאל. רציתי לדעת האם היא בהריון כי היה לה דימום ויש לה עכשיו טיפות קטנות של דם. מעבר לכך, מתי אני יכול לעקר אותה ?

תקופת הייחום של כלבה נמשכת כשלושה שבועות. לסימני הדם אין שום משמעות ואני מציע לא לקשר בין הופעת הדימום לאפשרות של הריון או סיום הייחום.

הדרך לדעת על סיום הייחום היא כאשר אין משיכת זכרים יותר ודעיכת כל הסימנים כמו נפיחות איבר המין בנוסף להעלמות דימום או הפרשות.

הריון אפשר לזהות לאחר חודש על ידי אולטרא סאונד. במידה והחלטת לא להרביע את הכלבה ניתן לעקרה כבר עכשיו. חשוב לבצע בדיקת דם מקדימה ולהבטיח כי אין סיכון לכלבה בניתוח.

יש לי כלב שיצו שנפצע ברגלו הימני, נחתך לו ממש חלק מהעור והרגל שלו נטפה דם. מה עלי לעשות במקרים מסוג זה? אם לקחת אותו תמיד לווטרינר או שניתן לטפל בו בבית? האם זה כואב לו? תוך כמה זמן זה יעבור?

חתכים קטנים יכולים לעבור טיפול פשוט של חיטוי בבית עם תמיסת פולידין. אם מדובר בחתך גדול והפרדות של חלק מהעור רצוי לגשת לרופא שיבדוק את הנושא ויחליט אם צריך לתפור את העור חזרה ולחבוש. ייתכן והוא ימליץ גם על טיפול אנטיביוטי. רצוי לא להשאיר לטיפול בבית פציעות רחבות אלא להתייעץ עם וטרינר מוסמך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
לונה 16.9.10. טל אנגלנדר
להוציא לטיול לפחות שלוש פעמים ביום/טל אנגלנדר

שלום, אני ובן זוגי לא נמצאים בצהריים בבית. האם זה אפשרי להוציא את הכלב פעמיים ביום, או שחייבים להוציא אותו גם בצהריים? מה נחשב כשגרת טיולים בריאה עבור הכלב?

שגרת טיולים בריאה היא לפחות 3 פעמים ביום, רצוי אפילו 4 אם אפשר. במידה ונמצאים שעות ארוכות מחוץ לבית אפשר לשקול להיעזר במישהו אחר שיוציא את הכלב. יש היום יותר ויותר נערים או אנשים שמוכנים לעשות זאת בתשלום לא גבוה.

אפשר כמובן לפצות בטיולים ארוכים יותר בשעות בהם אתם בבית ולעשות טיול אחרון מאוחר ככל האפשר. הטיול חשוב למנוע הצטברות שתן ולחץ על מערכת השתן. לעיתים יש כלבים שעשויים לעשות את צרכים בבית ואז קשה להרגילם מחדש לצרכים מחוצה לו.

יש אפשרות אגב גם ללמד כלב לעשות ב"שירותי כלבים" בבית – מעין ארגז חול לכלבים המכיל מצע נייר סופג ידידותי לסביבה. יש כלבים למשל שלא יוצאים בכלל אלא גרים רק בבית וכך הם עושים את הצרכים שלהם (לרוב מדובר בגזעים זעירים שחוששים לחייהם בטיולים בחוץ).

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully