וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: הצלחת מצרים ב-'73 - הרגע המאושר בחיי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2010 / 10:19

בעוד בישראל פורסמו פרוטוקולים המעידים על הייאוש שאחז בקברניטי המדינה בתחילת מלחמת יום הכיפורים, נשיא מצרים מתרפק על ההישגים של צבאו במלחמה. "הרגעים המאושרים ביותר בחיי היו כשקיבלתי דיווחים על הצלחות של צבא מצרים בתקיפה האווירית ב-6 באוקטובר 1973"

"הרגעים המאושרים ביותר בחיי היו כשקיבלתי דיווחים על הצלחות של צבא מצרים בתקיפה האווירית ב-6 באוקטובר, במהלך מלחמת יום הכיפורים. הבנתי אז שהדרך נפתחה בפני גיבורי הצבא לעבור מתבוסה לניצחון". כך אמר נשיא מצרים חוסני מובארק בראיון שהעניק לעיתון הצבא המצרי לציון 37 שנים למלחמת יום הכיפורים.

בתשובה לשאלה האם "ניצחון אוקטובר" (מלחמת יום הכיפורים בפי מדינות ערב – נ.י) השיג את מטרותיו, ענה מובארק: "נסתפק בכך שאדמת סיני הושבה למצרים ונפתחה הדרך לשלום. בנוסף, לאחר מספר מלחמות שדיללו את המשאבים וההון במצרים, הפנינו משאבים למען הציבור ולטובת פיתוח כלכלי".

"מצרים פתחה את הדרך לשלום באזור", הדגיש מובארק. "במהלך השנים האחרונות לא חסכנו מאמצים כדי לקדם את תהליך השלום ולהסיר את המכשולים הניצבים בפניו. אנחנו מאמינים בשלום צודק, כולל ובר-קיימא כתנאי בסיסי להשגת ביטחון ויציבות למדינות ועמי האזור כולם. הסוגייה הפלסטינית נמצאת בלב הסכסוך הערבי-ישראל והיא המפתח לפתרונו. השגת הסכם שלום במסלול הישראלי-פלסטיני תפתח את הדרך בפני הסכמים דומים במסלולים הסורי והלבנוני".

בהתייחסו למשבר שנגרם בעקבות כוונתה של ישראל להמשיך את הבנייה בהתנחלויות ולא להאריך את ההקפאה אמר מובארק, כי השלום באזור יושג רק עם סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית. "אמרתי לראש הממשלה בנימין נתניהו כי חידוש הבנייה בהתנחלויות ממוטט את תהליך השלום. אני מצפה לראות עמדות חיוביות ואחראיות מצד ישראל שיצילו את המשא ומתן לשלום", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully