וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל משבר ההקפאה? ירדן מעכבת שליחת שגריר לת"א

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.10.2010 / 8:10

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, ממשלת ירדן דחתה בפעם השלישית את הליך מינויו של שגריר חדש מטעמה בישראל. אחת ההערכות: העיכוב נובע מרצונה של רבת עמון להמתין ולראות האם ייפתר המשבר במו"מ בין ישראל לפלסטינים

האם הקיפאון ביחסים בין ישראל לירדן מעכב מינוי שגריר חדש בישראל? כלי תקשורת ערביים דיווחו כי בפעם השלישית ברציפות דחתה ממשלת ירדן את הליך מינויו של שגריר חדש מטעמה בישראל, במקום השגריר הקודם עלי אל-עאיד שמונה בחודש יולי האחרון לשר ההסברה ולדובר הממשלה. ישיבת הממשלה אתמול, שבה היו אמורים השרים להצביע ולהכריז על המינוי החדש, הסתיימה ללא כל הודעה בנושא.

ממשלת ירדן הייתה אמורה למנות שגריר מטעמה בישראל כבר בחודש שעבר, אלא שבמפתיע היא דחתה זאת, נוכח חילוקי דעות בין השרים אודות זהותו של השגריר החדש. על פי הדיווחים, המועמד הבולט למלא תפקיד זה היה בהתחלה הדיפלומט הצעיר בשר אל-חסאוונה, אלא שהוא מונה מאוחר יותר למנהל הלשכה המיוחדת במשרד החוץ. מאוחר יותר עלה שמו של הגנרל מוחמד רעוד, אולם טרם התקבלה החלטה רשמית בנושא.

גורמים ירדניים העריכו בשיחה עם אתר החדשות הערבי "אילאף" כי העיכוב במינוי נובע מרצונה של ירדן לחזות בהתקדמות במשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים ולראות כיצד הוא ישפיע על היחסים "הפושרים", כלשונם, בין ישראל לירדן. בנוסף, מסרו הגורמים, כי ירדן סבורה שישראל היא זו שמושכת מאחורי החוטים ומשכנעת את ארה"ב לפעול נגד פרויקט הגרעין הירדני. "עמאן הרשמית סבורה גם שהפעולות הישראליות בירושלים פוגעות פגיעה מדינית בירדן", הוסיפו הגורמים.

לפני כחצי שנה אמר עבדאללה מלך ירדן בראיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי היחסים בין ארצו לבין ישראל נמצאים בשפל הכי גדול מאז שנחתמו הסכמי השלום בשנת 1994. "הכוונה הישראלית לבנות במזרח ירושלים הביאה את יחסי ישראל וירדן לשפל הגדול ביותר מאז הסכמי השלום", אמר. "במהלך השנה האחרונה כל מה שראיתי הפך אותי לפסימי מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully