וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נחתם במגמה שלילית

ליאור זנו

4.10.2010 / 22:43

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.7% ונסגר ברמה של 10,750.7 נקודות, נאסד"ק ירד ל-2,344.5 נקודות ומדד S&P500 נחלש ל-1,137 נקודות

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט נחתם במגמה שלילית על רקע נתוני מקרו מעורבים. מדד דאו ג’ונס ירד ב-0.7% ונחתם ברמה של 10,750.7 נקודות, נאסד"ק איבד 1.1% ל-2,344.5 נקודות ומדד S&P500 נחלש ב-0.8% ל-1,137 נקודות.

מנהיגים מ-48 מדינות באסיה ובאירופה נפגשו היום בבריסל לפסגת ASEM השמינית, וניסו להגיע להסכמה לגבי פתרונות לתיקון ולרגולציה של השווקים הפיננסיים הבינלאומיים. הפסגה תימשך יומיים ואחריה ייערך סבב פגישות בין מנהיגים באירופה, סין והונג קונג. בשבוע שעבר מסרה קרן המטבע הבינלאומית כי כלכלות אסיה ואמריקה הלטינית מתקדמות היטב אך מצבן של כמה ממדינות אירופה, ביניהן יוון, לוט בערפל.

בגזרת המקרו האמריקאית, ההזמנות מבתי החרושת בארה"ב ירדו באוגוסט ב-0.5% לאחר עלייה של 0.5% ביולי. הירידה היתה חדה במעט מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו ירידה של 0.4%. הזמנות של ציוד תחבורה נפלו באוגוסט ב-10.2%. בניכוי ההזמנות במגזר התחבורה, נרשמה עלייה של 0.9% בהזמנות מבתי החרושת באוגוסט.

מספר החוזים למכירת בתים קיימים בארה"ב גדל באוגוסט ב-4.3% לעומת יולי, עלייה חודשית שנייה ברציפות, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 2.5%. לעומת אוגוסט 2009 נפלו המכירות ב-18.4%. הכלכלן הראשי של NAR, לורנס יאן, ציין כי הריביות הנמוכות מושכות רוכשי בתים חזרה לשוק, אולם הודה כי נמשכת החולשה במגזר הדיור.

עוד השבוע צפויה להיפתח עונת הדו"חות הרבעוניים, עם פרסום דו"חותיה של אלקואה ביום חמישי. דו"ח התעסוקה שיפורסם בסוף השבוע צפוי להיות גם הוא במרכז תשומת הלב.
ההכנסות מהימורים במקאו, המקום היחיד בסין בו הימורים חוקיים ומותרים, זינקו ב-40% בחודש ספטמבר לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, והסתכמו ב-1.9 מיליארד דולר, מסרה היום הלשכה לפיקוח ותיאום הימורים במקאו. בעקבות כך, רשמה מניות מפעילות בתי הקזינו עליות בוול סטריט. מניית חברת בתי ההימורים לאס וגאס סנדס, הנמצאת בשליטת המיליארדר האמריקאי שלדון אדלסון, עלתה ב-3.5%.

טושיבה תהיה הראשונה שתתחיל לשווק טלוויזיות תלת-ממד שאינן דורשות משקפיים מיוחדים, הנחשבים למכשול עיקרי לטכנולוגיית התלת-ממד במכשירים הביתיים. טושיבה אומרת כי צגי ה-KCD בתלת-ממד שלה, שיגיעו למדפים ביפן בדצמבר, מבוססים על מסך HD בעל תאורת LED אחורית וטכנולוגיות נוספות המאפשרות לטלוויזיה להציג תצוגה המורכבת מ-9 תמונות שונות הנוצרות מפריים אחד בזמן אמת.

אלביט זכתה בחוזה להשבחת טנקים

AIG תנפיק את חטיבת אסיה שלה, AIA, לפי שווי של 30.5 מיליארד דולר, לאחר כישלון המו"מ למכירת החטיבה לחברת הביטוח הבריטית פרודנשל תמורת 30 מיליארד דולר. החברה מתכננת למכור 50% מ-AIA גרופ בהנפקה בהונג קונג. הגיוס, שהיקפו 15 מיליארד דולר.AIG מוכרת נכסים כדי לפרוע חובות בסך 182 מיליארד דולר לממשל הפדרלי בארה"ב.
י
צרנית התרופות הצרפתית סאנופי אוונטיס החלה בניסיון השתלטות עויין על חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית ג’נזיים, בהיקף של 18.5 מיליארד דולר. סאנופי פתחה בהצעה לרכישת מניות ג'נזיים תמורת 69 דולר למניה - הצעה שתקפה עד ה-10 בדצמבר. דירקטוריון ג'נזיים דחה הצעת רכש לחברה בגובה 69 דולר למניה כנמוכה יותר, וסירב לשאת ולתת בנושא.

בזירת המניות הישראליות, לקראת עונת הדו"חות הקרובה הוציא האנליסט רוברט בריזה מבית ההשקעות הקנדי RBC, את ציפיותיו לרבעון שלישי חזק של צ’ק פוינט . בריזה מציין כי מבדיקות שערך מסתמן כי בצ'ק פוינט רואים ביקוש חיובי וכי הם מוציאים לפועל עסקות על הצד הטוב ביותר, לצד חידוש הזמנות מארה"ב ואירופה הצפויים לתרום לתוצאות טובות ברבעון. בבית השקעות מעלים את תחזית הרבעונית להכנסות ל-265 מיליון דולר ורווח למניה של 59 סנט.

אלביט מערכות זכתה בחוזה להשבחת טנקים בהיקף של כ-56 מיליון דולר עם לקוח ממדינה באסיה, אתו חתמה החברה כבר בעבר. הפרויקט עוסק בשדרוג תת מערכות מתקדמות העוסקות בניהול לחימה ומערכות תצפית בתוך טנקים, והוא יושלם בתקופה של שנתיים.

חברת ECI ניהלה מגעים ראשוניים לרכישת גילת . במגעים היו מעורבים קרן יורק המחזיקה ב-20% מגילת. עם זאת, הסיכויים כי בסופו של דבר תתקיים עסקה הם קלושים. המגעים החלו כשנודע על הסכם הפשרה בין גילת לבין קבוצת הרוכשים בראשותו של מאיר שמיר, שהיתה אמורה לרכוש את החברה תמורת כ-475 מיליון דולר, אך נסוגה מכוונתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully