וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 95% מהמים ברצועה לא ראויים לשתייה

אריאל נוי

4.10.2010 / 20:47

לבקשת ועדת טירקל פרסמה עמותת "רופאים לזכויות אדם" דו"ח ממנו עולים נתונים קשים על המצב ברצועת עזה. על פי הדו"ח 80% מתושבי הרצועה תלויים בסיוע האו"ם וחסר ציוד הכרחי ותרופות

מדו"ח שפורסם היום (שני) על ידי עמותת "רופאים לזכויות אדם" עולה כי 80% מתושבי רצועת עזה, 973,600 בני אדם, נשענים על סיוע הומניטרי של סוכנויות האו"ם. עוד עולה מהדו"ח כי 95% מהמים ברצועת עזה אינם בטוחים לשתייה וכי 56% המתקנים הרפואיים שניזוקו במהלך "עופרת יצוקה" טרם שוקמו. בנוסף, אחוז הילדים הסובלים מבעיות גדילה בעזה עלה ב-150% בין השנים 2007 ל- 2009.

רן ירון, מנהל מחלקת "שטחים כבושים" ברופאים לזכויות אדם אמר לוואלה! חדשות כי "הדו"ח פורסם בעקבות בקשת ועדת טירקל לבחינת אירועי המשט. הממצאים חמורים ואף יחמירו אם לא יוסר המצור על עזה. על פי הדו"ח, אחוז הסובלים מחוסר ביטחון תזונתי מצוי בעלייה הדרגתית מדי שנה וכ- 80% מן האוכלוסייה האזרחית נשענת כיום על סיוע הומניטרי של סוכנויות האו"ם".

"הנתונים הגבוהים הללו הם תולדה של אחוזי אבטלה גבוהים, ועוני הולך וגובר, כאשר אחוז המובטלים עלה בשלוש השנים האחרונות למעלה מ-40%", הסביר ירון. הדו"ח מסתמך על נתונים מארגון הבריאות העולמי ומנתונים של הארגונים ההומניטריים מטעם האו"ם. על פי הדו"ח, מצב המים נובע "בין השאר נוכח המגבלות החמורות שמטילה ישראל על הכנסת חלקי חילוף לתיקון תשתיות המים והביוב, שנפגעו ב'עופרת יצוקה'".

בדו"ח מצוין כי עד אירוע המשט, נרשם מחסור תמידי בתרופות וציוד רפואי בעזה. בין החודשים ספטמבר 2009 למאי 2010 דיווח משרד הבריאות הפלסטיני על ממוצע של 100 סוגי תרופות ומאות סוגים של ציוד רפואי החסרים מידי חודש במלאי. מחסור חמור נרשם בעיקר בתרופות עבור חולי סרטן וסיסטיק פיברוזיס, מכונות הנשמה, חומרים המיועדים לטיפולי דיאליזה, חלב רפואי לתינוקות, תרופות נגד אפילפסיה, המופיליה ואנמיה. "בנוסף, המגבלות שמטילה ישראל על הכנסת חומרי בניין, מלט, זכוכית וחלקי חילוף מקשה על מערכת הבריאות הפלסטינית לשקם את בתי החולים והמרפאות שנפגעו", הסביר ירון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully