וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער לתלמידים: "אל תזרמו עם החבר'ה השיכורים"

4.10.2010 / 20:24

במפגש עם תלמידים ב"אוהל איכות החברה בישראל" קרא שר החינוך לתלמידים לנהוג באחריות ולמצוא דרכי בילוי אשר לאו דווקא כוללים שתיית אלכוהול. התלמידים: "חוק היובש עוזר"

200 בני נוער מרחבי הארץ השתתפו היום (שני) באירוע "אוהל איכות החברה בישראל" שנערך בירושלים. מדובר ביוזמה משותפת של שר החינוך גדעון סער ומועצת התלמידים הארצית במסגרתה יתקיימו שבעה מפגשים בין השר לבני נוער במטרה לקדם נושאים החשובים לנוער. המפגש הראשון התמקד בצורך לחנך את בני הנוער לשתיית אלכוהול מבוקרת.

השר סער אמר כי "האוהל הזה הוא דוגמא ללקיחת אחריות. זה בידיים שלנו לשנות את תרבות הבילוי לחיובית". השר פנה לתלמידים ואמר להם: "אתם צריכים לשמור על חייכם ועל החברים שלכם ולא להגיע למצבים מסוכנים שהם תוצאה של שתייה מופרזת. תדאגו לא לזרום עם החברה מתי שמשתכרים, לפנות לרשויות המקומיות ולדאוג שתהיה תרבות בילוי אלטרנטיבית שלאו דווקא קשורה לשתיית אלכוהול".

השר פנה גם להורים ואמר כי גם הם צריכים לקחת אחריות. "הנושא לא צריך להיגמר בשאלה 'לאן אתה יוצא הערב?', אלא שאלות בנוסח הרבה יותר רחב כמו 'מה עובר עליך?'" אמר השר שהבטיח כי משרדו ישתף פעולה עם כל יוזמה שתהיה בנושא.

יו"ר מועצת התלמידים והנוער, אשר אלון, אמר באירוע כי "לא נתיימר לגרום להפסקת צריכה מופרזת של אלכוהול שכן המשימה איננה פשוטה. עם זאת נשתדל לפעול ביחד למען שתייה מבוקרת. כולי תקווה שלא נצטרך עוד תכנית של 'מה אתם הייתם עושים', אלא שנעשה ונשנה למען עתיד בטוח טוב יותר ונטול שכרות".

ר' ו-י', תלמידי תיכון ממבשרת ציון, סיפרו כי חבריהם משתכרים בעיקר בסופי שבוע, אבל דואגים תמיד שהנהג לא שותה. "לפני שש שנים מתו לנו שלושה חברים בתאונת דרכים בדרך לאבו גוש. תאונה שנבעה מנהיגה בשכרות", סיפרו התלמידים. ק', תלמידת תיכון "בן צבי" בקריית אונו אמרה לאחר המפגש שהחינוך הכי משמעותי לא היה באירוע אלא בסדנאות המחשה שעברו בבית הספר על השפעת אלכוהול.

לדברי ק' היא וחבריה שותים אלכוהול בעיקר בפארקים. לעומת ס', תלמיד מגבעתיים, שמספר כי חבריו לא משתכרים בגלל שנוכחות המשטרה בשטחים הציבוריים מוגברת. על דבר אחד כל התלמידים מסכימים: חוק היובש אפקטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully