וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן הרמטכ"ל הבא: אלוף במילואים יאיר נווה

5.10.2010 / 0:03

אלוף פיקוד המרכז לשעבר, האלוף במילואים יאיר נווה, ישוב לצה”ל וימונה לתפקיד סגן הרמטכ”ל לאחר שקיבל הבטחה כי יהיה המועמד המוביל לתפקיד הרמטכ”ל הבא. בלשכת שר הביטחון מבהירים עם זאת כי השניים נפגשו ודנו בנושא, אך המינוי אינו סופי

אחרי שבועות ארוכים של אי ודאות, ימונה האלוף במילואים יאיר נווה לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא, כך נודע אמש (שני). נווה צפוי להתחיל בחפיפה בתוך כחודש וחצי. האלוף במילואים נווה קיבל הבטחה משר הביטחון אהוד ברק כי יהיה אחד המועמדים המובילים לתפקיד הרמטכ"ל לאחר כהונתו של יואב גלנט. בשיחה עם וואלה! חדשות סירב נווה להתייחס לפרסומים עד להוצאת הודעה רשמית בעניין.

הרמטכ"ל הנכנס יואב גלנט חיפש זמן רב סגן שיהיה בעל ניסיון רב הן בתפקידי מטה והן בתפקידי שטח, אולם כזה לא נמצא בצה"ל, ועל כן נאלץ לפנות לנווה, שכבר הספיק לפרוש מהצבא ולעבור לעסקים פרטיים, ובהם בניית הרכבת הקלה בירושלים.

לשכת שר הביטחון אהוד ברק הדגישה כי מינויו של נווה עדיין אינו סופי. בהודעת הלשכה נאמר כי "ברק נפגש אתמול בערב עם האלוף יאיר נווה בלשכתו בקריה בתל אביב. בפגישה שוחחו השניים על אפשרות חזרתו של נווה לשירות סדיר בצה"ל ועל האפשרות למנותו לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא. הנושא יסוכם בימים הקרובים".

היה בלב המחלוקת הציבורית סביב ההתנתקות

נווה השתחרר משירות פעיל בצה"ל בחודש מאי 2007. את דרכו הצבאית החל עם גיוסו בשנת 1975 לחטיבת גולני, שם עלה בסולם הדרגות והתפקידים ובין השנים 1991 – 1993 היה מפקד החטיבה. בהמשך כיהן כקצין צנחנים ראשי ומפקד אוגדת עזה, ולאחר מכן מילא שני תפקידי אלוף כשעמד בראש פיקוד העורף ולאחר מכן היה אלוף פיקוד המרכז. במהלך כהונתו בפיקוד המרכז אישר לכאורה נווה חיסולים בניגוד להוראת בג"ץ, כפי שנחשף במסמכים שהעבירה ענת קם לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

נווה הוא חובש כיפה שמצא את עצמו בלב המחלוקת הציבורית סביב תוכנית ההתנתקות בשנת 2005 בעת שכיהן כאלוף פיקוד המרכז. נווה מחזיק בתואר ראשון בהיסטוריה ומדע המדינה ותואר שני במדע המדינה ולימודי המזרח התיכון. כמו כן, הוא סיים בהצטיינות את לימודיו במכללה לביטחון לאומי. הוא נשוי ומתגורר בזכרון יעקב, עם אשתו וארבעת ילדיו.

בחודש שעבר הודיעו בצה"ל על שורה של מינויים חדשים במטכ"ל. האלוף טל רוסו מונה לאלוף פיקוד דרום, תא"ל אביב כוכבי מונה לראש אמ"ן ויחליף בתפקידו את אלוף עמוס ידלין ותא"ל יעקב אייש יועלה לדרגת אלוף ויתמנה לראש אגף המבצעים. המינויים אושרו על ידי שר הביטחון ונעשו בהמלצת הרמטכ"ל הנוכחי רב אלוף גבי אשכנזי ובהתייעצות עם הרמטכ"ל הבא האלוף יואב גלנט.

עדכון ראשון: 20:03

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully