וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לפעול בנחישות נגד מציתי המסגד"

4.10.2010 / 19:07

ראש הממשלה הנחה את זרועות הביטחון לפעול בנחישות כדי לחשוף את האחראים להצתת המסגד הבוקר בכפר פאג'ר ליד בית לחם. שר הביטחון: "מי שביצע את המעשה הזה הוא מחבל"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הערב (שני) בתוקף את הצתת המסגד סמוך לבית לחם הבוקר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הנחה את זרועות הביטחון לפעול בנחישות כדי לחשוף בהקדם את העבריינים ולהעמידם לדין.

שר הביטחון אהוד ברק הנחה את מערכת הביטחון לנקוט בכל האמצעים על מנת לעצור במהירות האפשרית את מציתי המסגד. "מי שביצע את המעשה הזה הוא מחבל לכל דבר, וכל כוונתו היא לפגוע בסיכוי לשלום והידברות עם הפלסטינים. זו פעולה מבישה שמכתימה את מדינת ישראל וערכיה", אמר ברק.

יושבת ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, הנמצאת בניו יורק, הצטרפה לגינוי ההצתה ומסרה כי "הצתת מסגד היא מעשה בלתי יהודי שמנוגד כל כולו לערכי היהדות. זהו מעשה חמור ומסוכן שמשמש נשק בידי אויבי ישראל ומשחק לידי מי שרוצה לפגוע ביהודים. את המעשה הזה יש להוקיע בכל הרמות".

במשטרה חושדים שמדובר בפעולת "תג מחיר"

לפנות בוקר פרצה שריפה במסגד בעיירה בית פג'אר מדרום לבית לחם. לא היו נפגעים, אך לפי דיווחים פלסטינים נזק נגרם לחלקים ממנו, ו-12 ספרים שהיו בו עלו באש. המשטרה הוציאה הערב צו איסור פרסום על פרטי חקירת ההצתה. בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" צוטטו עדי ראייה פלסטינים, הטוענים כי מספר מתנחלים נכנסו למסגד "אל-אנביא" שנמצא באזור המערבי של העיירה והציתו אותו. לדברי התושבים, המתנחלים ריססו על קירות המסגד ססמאות בעברית שקוראות לרצח פלסטינים ולועגות למוסלמים. על הקירות רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב "נקמה" וצוייר מגן דוד, וכן רוססה המילה "שירותים".

בשלב זה כיוון החקירה המסתמן הוא כי מדובר בהצתה מכוונת על ידי פעילי ימין קיצוני, כחלק ממדיניות תג מחיר. מדיניות תג מחיר מזוהה יותר מכל עם ישיבת "עוד יוסף חי" שביצהר בראשות מיסד הרעיון הרב יצחק גינזבורג, ובמערכת הביטחון עדיין מאמינים כי תלמידיו הם שעומדים מאחורי הצתת המסגד בכפר יאסוף, זאת לצד אירועי תג מחיר נוספים באיזור השומרון. עם זאת, העובדה כי כפר פג'אר מרוחק מאוד מאיזור השומרון, ונמצא באיזור גוש עציון מפחיתה את האפשרות כי תלמידי הישיבה או אנשי יצהר מעורבים בהצתה.

כיוון אחר שייתכן ונבדק הוא הקשר של מתנחלים באיזור חברון לאירוע, המרוחקת מרחק של כעשרים דקות נסיעה בלבד מהמקום. על אחת הכתובות שנרשמו על קירות המסגד נכתבה הספרה "18", ואכן סמוך לקרית ארבע ישנו מאחז שנהרס מספר פעמים בעבר בשם גבעה 18 (ומכונה גם מצפה אביחי). עם זאת, תושבי המאחז מכחישים כל קשר לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully