וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת מתנחלים בשומרון: לא לאטום בית כנסת

יהושע בריינר ופנחס וולף

4.10.2010 / 17:15

הערב נערכת הפגנה נגד בניית מסגד בכפר בורין בשומרון. הדרישה באה כתגובה לצו אטימה שהוצא למבנה בהתנחלות מעלה שומרון

כמאתיים מתנחלים ופעילי ימין מפגינים הערב (שני) מול הכפר בורין שבשומרון, בקריאה שלא להרוס בית כנסת שנבנה ללא היתר. ההפגנה, שאורגנה על ידי ועד מתיישבי השומרון, יצאה לפועל לאחר שבג"ץ הורה למדינה לאטום בית כנסת בהתנחלות מעלה שומרון שנבנה בניגוד לחוק. כעת, דורשים המתנחלים דין שווה לשני בתי התפילה. עוד קודם לכן חילקו המתנחלים את צו ההריסה המקורי שהוצא למסגד בקרב פלסטינים באיזור מחסום חווארה הסמוך. כוחות של צה"ל ומשטרה נמצאים במקום ומאבטחים את ההפגנה.

עמותת "רגבים", המקיימת מעקב אחר בנייה פלסטינית לא חוקית בגדה, הגישה אתמול לבג"ץ עתירה נגד בניית המסגד בבורין מול ההתנחלות יצהר, הממוקם בשטח C. בעמותת "רגבים" טוענים, כי בדומה לבית הכנסת במעלה שומרון, גם המסגד בבורין נבנה ללא אישורים. במענה לעתירה, הוציא בג"ץ צו ביניים גם שהורה על עצירת בניית המסגד, אלא שלטענת המתנחלים איש אינו אוכף את הצו בניגוד, זאת בניגוד לדבריהם לצו שניתן לבית הכנסת.

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, ממארגני ההפגנה אמר הבוקר כי "הברית הבלתי קדושה בין בג"ץ לשר הביטחון ברק במטרה לפגוע בבתי כנסת ולגונן על מסגדים בלתי חוקיים היא חרפה שאין לעבור עליה בשום פנים לסדר היום", ואילו ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "חשבנו שיש גבול לאטימות ולרשעות. לאף אוכלוסייה אחרת לא היו מעזים להתנהג כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully