וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים סוציאליים: "נסרב פקודה בגירוש הזרים"

4.10.2010 / 15:47

גירוש ילדי העובדים הזרים שצפוי להתחיל בקרוב מעורר התנגדות במערכת הפוליטית ואף בשטח. יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים קרא לחברי הארגון לא לעזור בהליך הגירוש. "העובדים וילדיהם אינם אשמים"

איציק פרי, יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים, הודיע היום (שני) על התנגדות הארגון לגירוש ילדי העובדים הזרים. בפנייה לחברי הארגון אמר פרי: "אני קורא לעובדים הסוציאליים 'לסרב פקודה' במידה וידרשו מהם להיות שותפים להליך גירוש ילדי העובדים הזרים. אני אומר את זה בכאב רב בתור איש שנמצא כבר 35 שנה חלק מהממסד".

לדבריו, "הקריאה באה מתוך הבנה חד משמעית שמדיניות ההגירה של מדינת ישראל היא עקומה לחלוטין. לדוגמא נושא הדלת המסתובבת (גירוש עובדים זרים במקביל להבאת עובדים אחרים, ב"ו). נוצרות סיטואציות אנושיות רגישות - משפחות קמות, ילדים נולדים ובשום אופן אסור לפתור את הבעיה על גבם של הילדים".

פרי הוסיף כי "כעובדים סוציאליים אנחנו מטפלים ומגנים כל השנה על ילדים, ובמקרה הזה גם ההורים וגם הילדים לא אשמים במצב שנוצר ולכן אני דורש מכל עובד סוציאלי שיעמוד מול ילד ביום הפקודה, יסרב ולא יטפל בגירושו". פרי הוסיף: "אתמול שמעתי את מנכ"ל משרד הרווחה אומר שעובדים סוציאליים הם שייטפלו בילדים עד לגירוש. מדברים על מצב שבו ילדים יעברו למתקנים זמניים לפני גירוש. המדינה מנסה לצבוע את מהלך הגירוש בצבעים ורודים והומניים ואנחנו לא ניתן יד למהלך שכזה".

מוקדם יותר, במהלך ישיבת הממשלה, ביקש שר הביטחון אהוד ברק, לקיים דיון חוזר בישיבת הממשלה הבאה בנושא גירוש ילדי העובדים הזרים. ברק אמר כי "חיוני שהממשלה תגלה מספיק ביטחון עצמי כדי לבחון מחדש את פרטי החלטתה. בנסיבות שנוצרו גם גירוש ילד אחד יגרום נזק מדיני ובינלאומי קשה לישראל". השר ברק אמר כי "לצד מדיניות הגירה קפדנית ונבונה בהווה ובעתיד, חשוב לסיים את פרשת הילדים הזרים בשכל ישר, ברגישות ובבינת הלב".

במשרד הרווחה סירבו להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully