וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין: טילים משלוש חזיתות מכוונים לגוש דן

עידן אבני

4.10.2010 / 15:41

ראש אמ"ן הסביר כי לבד מחיזבאללה, סוריה ואירן, גם החמאס מנסה להשיג יכולת שתאיים על מרכז הארץ. הוא הוסיף כי אירן היא הגורם המרכזי המקשה על הסדרי השלום באזור

ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, הופיע בצהרים (שני) בוועידת התנועה הקיבוצית שהתכנסה בקיבוץ כנרת לרגל חגיגות ה-100 של התנועה. על פי בקשת אביו, חתן פרס ישראל אהרן ידלין, סקר האלוף את הנעשה בצה"ל. בסקירתו אמר ראש אמ"ן כי אירן היא הגורם הבעייתי ביותר המקשה על הסדרי שלום עם המדינות באזור. להערכתו, מיליארד הדולרים בשנה שאירן מעבירה לחיזבאללה, 100 מיליון הדולרים לחמאס ו-50 המיליון לג'יהאד האיסלאמי והחימוש המסיבי שמועבר למדינות אלה מסייעים לערעור האזור.

בנוסף, התייחס ידלין לפרשת מסמך גלנט ואמר כי בראייתו, "צמרת צה"ל היתה עסוקה, בניגוד למה שנכתב, בעשייה אינטנסיבית רצופה מול האיומים ובגיבוש תוכניות צבאיות". האלוף ציין גם כי הוא ממשיך ועומד מאחורי הערכת אמ"ן בארבע השנים האחרונות כי לא צפויה מלחמה, אף כי "כמה מקודמיי סיימו את תפקידם בגלל הערכה כזו". ידלין ציין כי הסיבה לכך היא ההרתעה של צה"ל כלפי אויבי המדינה, וכי אמ"ן "חוזר ובודק האם מדובר בשקט שלפני הסערה".

האלוף ידלין הסביר כי גוש דן היא המטרה אליה מכוונים טילי אירן, סוריה והחיזבאללה, וכן כי גם החמאס מנסה להגיע ליכולת זו. מנגד, ציין כי "גם עשרת אלפים טילים הם נשק טרור לא מכוון. בעזרתו לא ניתן לכבוש שטח ולהכריע מלחמה".

ידלין העריך כי מירב תאי הטרור בגדה חוסלו, מאחר והרשות הפלסטינית הבינה שטרור לא ממלא אחר האינטרסים שלה. מנגד, איום הלגיטימציטה על המדינה גובר, כאשר מהלכיה של המדינה זוכים ללגימטימציה הולכת ופוחתת מהקהילה הבינלאומית. "חלק מזה באופן אבסורדי נגרם בגלל השקט שמשרה צה"ל באזור", אמר ידלין. "יש באירן ובחיזבאללה ציפייה שהקהילה הבינלאומית תכבול ידנו באמצעות דו"חות כדוגמת זה של גולדסטון ועל כן הן באות בטענות שיקריות, כמו טענת המצור על עזה, המשמשות אמצעים כנגד מדינת ישראל".

עדכון ראשון: 14:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully