וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני רבנים נחקרו על פסק הלכה נגד ביהמ"ש

מוטי לוי ויהושע בריינר

4.10.2010 / 14:08

המשטרה עיכבה לחקירה את הרב ישראל אריאל והרב דב שטיין, חברי בית הדין הרבני המכונה "הסנהדרין", בגין הוצאת פסק הלכה לפיו אין להכיר בסמכות ביהמ"ש החילוני. הרב אריאל עם שחרורו: "בית הדין הוא מעל המשטרה"

המשטרה עיכבה היום (שני) לחקירה את הרב ישראל אריאל ואת הרב דב שטיין, חברי "בית הדין לעניני עם ומדינה מיסודה של הסנהדרין", בעקבות פסק הלכה שלהם לפיו אין להכיר בסמכות בית המשפט הישראלי.

הלל וייס, פרופסור במחלקה לספרות באוניברסיטת בר אילן ודובר הסנהדרין בו חברים הרב אריאל והרב שטיין, אמר כי המעצר היום התבצע על רקע אחת ההחלטות שלהם במסגרת בית הדין - הסנהדרין.

לדברי וייס, המשטרה פנתה ל"סנהדרין" בעקבות תלונה של אישיות ציבורית ודרשה שיתייצבו לחקירה בעקבות פעילותם במסגרת בית הדין. ממזכירות בית הדין נמסר אז בתגובה כי השניים לא יופיעו לחקירה, משום שמדובר בחופש הדיון וההחלטה היא של בית הדין עצמאי ואי אפשר להלך עליו אימים.

במהלך תקופה החגים הודיעה המשטרה לשני הרבנים כי היא עומדת לעכב אותם לחקירה, מכיוון שהם לא הגיעו אליה מרצונם. יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שהרב ישראל אריאל מעוכב לחקירה בעקבות פעילותו בבית הדין.

"המשטרה רודפת רבנים והוגי דעות"

הרב ישראל אריאל שוחרר לאחר חקירתו. לדבריו, החקירה עסקה בטיפולו של בית הדין במספר מקרים. בין היתר, עסקה החקירה במקרה בו פנה אל בית הדין אדם שנשקו הוחרם, ובעקבות פעילות בית הדין הנשק הוחזר לו. לדברי הרב אריאל, מקרה נוסף עסק באדם שישב בבית הכלא על לא עוול בכפו ובעקבות התערבות של בית הדין הוא שוחרר.

הרב אריאל אמר, כי "אנחנו משתדלים לעזור וזה כנראה לא בדיוק לטעמם של אנשי השלטון. יהודי שומר מצוות לא מפסיק לשמור שבת בגלל שהמשטרה מאיימת עליו. יהודים מסרו את נפשם במשך שנים על קלה כבחמורה. תפקידנו הוא להציל עשוק מיד עושקו. זוהי מצווה גדולה שאנו לא מתכוונים בשום פנים לוותר עליה, ומבחינתנו אפשר גם ללכת לבית הסוהר לשנים, זה לא מה שיאיים עלינו".

לדבריו, במהלך החקירה הוא והרב שטיין לא התייחסו לשאלות החוקרים ואמרו רק כי "בית דין בעם ישראל זה לא נושא לחקירה". אריאל הוסיף, כי "אם זה היה קורה במוסקבה, היו קוראים לזה אנטישמיות. אין הבדל אם זה נעשה במוסקבה או בישראל. בית הדין הוא גוף עצמאי ואסור ליישר את הפסקים שלו לפי פלוני ואלמוני. בית הדין הוא מעל המשטרה".

ח"כ מיכאל בן ארי אמר בתגובה למעצר כי "מדובר בהמשך המגמה בפרקליטות לרדוף רבנים והוגי דעות. זוהי מגמה מדאיגה שיש לעצרה".

  • עוד באותו נושא:
  • רבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully