וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי בצלם יעידו בוועדת טירקל על המצב בעזה

יהושע בריינר

4.10.2010 / 13:11

הוועדה לחקר אירועי המשט לעזה זימנה נציגים של ארגוני זכויות אדם כדי למסור את גרסתם בנוגע למצב ההומניטרי ברצועה. תנועת "אם תרצו" בתגובה: אלה ארגונים קיצוניים, אשר מטרותיהם אינן טהורות

ועדת טירקל לחקר אירועי המשט הטורקי לעזה זימנה היום (שני) נציגים של מספר ארגוני זכויות אדם כדי שיציגו בפניה את גרסתם למצב ההומניטרי ברצועת עזה. מזכיר הוועדה, עו"ד הושע גוטליב, זימן בין היתר את נציגי עמותת "רופאים לזכויות אדם", ארגון "בצלם" וכן נציג עמותת "גישה". בנוסף, זומן ראש מנהל אכיפה וזרים במשרד הפנים למסור עדות בפני הוועדה. כל העדויות יינתנו בשבוע הבא בדלתיים פתוחות.

תנועת "אם תרצו" מחתה בפני השופט טירקל על הזימון של נציגי ארגוני זכויות האדם וטענה כי אסור לאפשר להם להעיד. לטענת התנועה, מדובר ב"ארגונים קיצוניים אשר מטרותיהם אינן טהורות וחלק מפעולתם נועדה לייצר דה לגיטימציה לזכות ההגנה העצמית של המדינה". עוד טוענים נציגי התנועה, כי הם "תמהים על ההחלטה להזמין את הארגונים להעיד בפני הוועדה כאילו היו ארגוני זכויות אדם בלבד ולא ארגונים שפעילותם כוללת ומבטאת משנה פוליטית קיצונית הפוגעת במעמדה הבינלאומי של ישראל וביכולתה להגן על חיי אזרחיה וביטחונה".

רן ירון, מנהל מחלקת שטחים כבושים בעמותת רופאים לזכויות אדם, כבר הגיב על בקשתה של ועדת טירקל לקבל מידע על המצב בעזה וכתב לחבריה כי 61% מתושבי הרצועה (973,600 בני אדם) "סובלים מחוסר ביטחון תזונתי". בסתירה לעדותו של מתאם הפעולות בשטחים, שטען כי "האוכלוסייה בעזה אינה מורעבת ומסופקות לה כל הדרישות לצורך קיום בסיסי", אמרו בעמותה כי "80% מהאוכלוסייה האזרחית ברצועה נשענים על סיוע הומניטרי של סוכנויות האו"ם, 95% מהמים ברצועת עזה אינם בטוחים לשתייה, 56 המתקנים הרפואיים שניזוקו במהלך "עופרת יצוקה" טרם שוקמו וקיים מחסור בתרופות ובציוד רפואי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully