וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השריפה במסגד - ניסיון להצית מלחמת דת ביו"ש"

יהושע בריינר וניר יהב

4.10.2010 / 12:28

גורם ביטחוני ישראלי בכיר ביו"ש הגיב בחריפות על השחתת המסגד סמוך לבית לחם. לדבריו, "ישנה קבוצה של עשרות פורעים, שמנסים בכל מחיר להביא להצתה מחדש של השטח. נפעל לאיתור אותם מחבלים. אי אפשר להגדיר אותם אחרת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ)

"גורמים קיצוניים מנסים להצית מלחמת דת ביהודה ושומרון". כך אמר היום (שני) גורם ביטחוני ישראלי בכיר ביו"ש, על רקע השריפה שפרצה הבוקר במסגד בכפר בית פאג'אר, דרומית לבית לחם. בשלב זה, לאחר בדיקה של גורמי זיהוי פלילי וגורמים בצה"ל מתחזק החשד כי מדובר בהצתה. לפי ההערכה, מדובר באירוע "תג מחיר", שבוצע על ידי מתנחלים או פעילי ימין.

עדויות של פלסטינים לפיהם שישה אנשים בעלי חזות יהודית נמלטו מהמקום, וכמובן הכתובות שנמצאו במסגד, רק מחזקים את חשדם של גורמי הביטחון. "ישנה קבוצה של כמה עשרות פורעים, שמנסים בכל מחיר להביא להצתה מחדש של השטח", אמר הגורם, "מי שביצע את המעשה הזה ידע בוודאות שההשלכות שלו יכולות להביא לאירועים אלימים בכל האזור על רקע דתי, וזו הייתה מטרתו. ישנה קבוצה של כמה עשרות פורעים, שמנסים בכל מחיר להביא להצתה מחדש של השטח". הגורם הוסיף, כי "נפעל ביחד עם כל גורמי הביטחון לאיתור אותם מחבלים, אי אפשר להגדיר אותם אחרת".

בשריפה שפרצה לפנות בוקר במסגד לא היו נפגעים, אך לפי דיווחים פלסטיניים נזק נגרם לחלקים ממנו, ו-12 ספרים שהיו בו עלו באש. לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", תושבי הכפר מיהרו למקום והחלו להתקוטט עם המתנחלים עד שהגיעו חיילי צה"ל ופיזרו את המהומה. לדברי התושבים, המתנחלים ריססו על קירות המסגד ססמאות בעברית שקוראות לרצח פלסטינים ולועגות למוסלמים. על הקירות רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב "נקמה" וצוייר מגן דוד, וכן רוססה המילה "שירותים".

"התנהגות גזענית נגד האיסלם"

ברשות הפלסטינית מיהרו לגנות את הצתת המסגד. בהודעה שפרסמה לשכת נשיאות הרשות הפלסטינית נמסר כי "המתקפה על המסגד עולה בקנה אחד עם הפגיעה בחופש הפולחן והמקומות הקדושים".

גם החמאס גינו את האירוע ואמר כי "המתקפה המסוכנת על המסגד בבית פג'אר היא התנהגות גזענית נגד האיסלם, העם הפלסטיני והמקומות הקדושים, והיא מהווה ניסיון כושל לפגוע בעמידתו האיתנה של עמנו ובהתנגדות". חמאס קרא לרשות הפלסטינית, אותה הוא מכנה 'חבורת אוסלו', "להפסיק באופן סופי את המשא ומתן עם ישראל ולנתק את כל התיאום הביטחוני עימה". בכיר חמאס סלאח ברדוויל אמר כי הצתת המסגד התאפשרה הודות ל"אור ירוק מצד ממשלת ישראל".

אם לא היה די בהצתות המסגדים עד עכשיו, הערב יקיים ועד מתיישבי השומרון הפגנה מול הכפר בורין הסמוכה ליצהר, זאת על רקע דרישה שלהם להרוס מסגד שנבנה בשטח הנמצא בשליטה ישראלית בכפר, בניגוד לחוק. המתנחלים מוחים על כך כי בג"ץ הורה למדינה לאטום בית כנסת בהתנחלות בשומרון, אולם לא הורה לקיים את אותה ההנחייה לגבי המסגד. החשש הוא כי הפגנה זו עלולה לצאת משליטה, זאת על רקע האירוע הבוקר בבית פאג'אר, וכוחות גדולים צפויים לאבטח הערב את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully