וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: התנגדות ברק לגירוש הזרים - מוסר של עשירים

פנחס וולף ובעז וולניץ, וואלה! חדשות

3.10.2010 / 17:33

יו"ר ש"ס תקף את שרי הביטחון והחינוך, לאחר שדרשו מנתניהו לעצור את גירוש ילדי העובדים הזרים מישראל. "סער הופך את מערכת החינוך לעיר מקלט לרומסי חוק, וברק מתעורר כל פעם שיש תועלת רייטינגית"

תאגיד כאן

שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי השיב מלחמה הערב (ראשון) לשרי הביטחון והחינוך שדרשו לקיים דיון נוסף בממשלה כדי למנוע את גירוש ילדי העובדים הזרים מישראל. ישי קרא לשר החינוך גדעון סער "לוודא שמערכת החינוך תעמוד לימין החלטת הממשלה ולא תהפוך לעיר מקלט לרומסי חוק ו- 20 אלף ילדים לא חוקיים". באשר לדרישת שר הביטחון אהוד ברק אמר ישי כי, "לא מפתיע שמי שיש לו מוסר של עשירים, מתעורר בכל פעם שיש תועלת רייטינגית, וכאשר צריך לקדם גדר ביטחון, קולו נדם".

החל מהיום, שוהים בלתי חוקיים שלא הגישו את הטפסים יהיו מועדים לגירוש וייכנסו למעגל האכיפה, גם אם הם בעלי משפחות עם ילדים. מתוך 701 העובדים שהגישו את הבקשה, 85 לא עמדו בקריטריונים ונתבשרו כבר כי עליהם לעזוב את הארץ.

במאמץ אחרון למנוע את גירוש הילדים, פנו היום השרים ברק וסער לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה שיעצור את גירוש ילדי העובדים הזרים וינהל בממשלה דיון חוזר בנושא. השר סער כתב לנתניהו כי יש "לקיים בהקדם דיון מחודש בממשלה בסוגיית הסדרת מעמד ילדי העובדים הזרים, שהינם תלמידים במערכת החינוך".

גם שר הביטחון ברק דרש כי הממשלה תצביע על הצעת החלטה לעצירת גירושם של 400 ילדי העובדים הזרים. זאת על פי מתווה של הצעה שהוא הגיש כבר לפני מספר שבועות. ברק הסביר כי "מבחינה מוסרית, יהודית ואנושית אסור לנו לגרש את הילדים האלה. על מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי רובצת אחריות לגלות רגישות מיוחדת לנושאים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully