וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר במו"מ: הרמטכ"ל התארח בבית לחם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.10.2010 / 16:33

בעוד המדינאים בירושלים, ברמאללה ובוושינגטון מתקשים להגיע להבנות שיאפשרו את המשך המו"מ בין ישראל לרשות, רא"ל אשכנזי ביקר היום בבית לחם ונועד עם בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים

תחת אבטחה כבדה ביקר היום (ראשון) הרמטכ"ל גבי אשכנזי בבית לחם בראש משלחת ביטחונית ישראלית ונועד בבניין המושל עם קצינים פלסטינים בכירים. מושל בית לחם, עבד אל-פתאח חמאיל, סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי אשכנזי ביקר גם בכנסיית המולד והסתובב במשך כשעה לידה. בין היתר הוא נפגש עם המפקד הביטחוני במחוז, הגנרל סלימאן עמראן, מפקד משטרת המחוז, חאלד תמימי ואחראי הקישור הצבאי באזור. בצה"ל אישרו כי אשכנזי אכן ערך היום ביקור בבית לחם, אך לא מסרו פרטים נוספים.

לדברי חמאיל, הביקור התקיים לבקשתה של ישראל וכי במהלכו דנו הצדדים בנושאים הנוגעים לחיי היומיום של תושבי האזור, כגון המחסומים "המעיקים על תנועת התושבים" ו"הצעדים שעל צה"ל לנקוט כדי לאפשר לחקלאים להגיע לאדמותיהם". חמאיל הבהיר כי "אין סתירה בין הביקור לבין העמדה המדינית של הרשות לפיה אין לנהל מגעים כל עוד ישראל בונה בהתנחלויות, שכן הביקור הוא פרטי ללא שום נגיעות פוליטיות ומטרתו לסייע לחיי התושבים".

לפי דו"ח ארגון בצלם שפורסם ביוני והתייחס לשנה וחצי לפני כן, בגדה המערבית ירד מספר המחסומים והוסרו חלק מההגבלות שהטילה ישראל על חופש התנועה של הפלסטינים. בנוסף, שני שינויים שנערכו בגדר ההפרדה חיברו חלק מהקהילות הפלסטיניות שהיו מנותקות מהגדה.

דו"ח נוסף של הארגון שפורסם בסוף ספטמבר גילה כי נכון לסוף חודש אוגוסט 2010, מחזיק הצבא בגדה המערבית 59 מחסומים המוצבים באופן קבוע, 18 מתוכם מוצבים בתוך העיר חברון. 35 מהמחסומים הללו מאוישים בקביעות. בנוסף מחזיק הצבא 37 מחסומים המהווים את נקודת הביקורת האחרונה שבין הגדה לשטחה הריבוני של ישראל. רובם ממוקמים מספר קילומטרים בתוך שטח הגדה. מחסומים אלה הם קבועים ומאוישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully